Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har montert 525 24 ventiler motor i en 520 12 ventiler. Og har problemer med ledningsnette! Kontaktene passer ikke sammen (se bilde)..

Så må koble opp utenom.. Jeg ser det er VELDIG mange like farger på begge 2.. tenkte bare å koble disse sammen, men usikker på om det vil hjelpe! Er jo noen farger som ikke er på den ene, som er på den andre.

Har sett litt i koblingsskjema, der står jo ikke hva de forskjellige ledningene er til.. Noen som kan hjelpe meg??

MVH Bjørnar

n9kpglu7hy4d65gr1ire.jpg

Skrevet

Hei..

Har noen problemer her. Har koblet opp de med lik farge. Men ikkenoe liv..

på 525 så sitter batteriet baki, går en hovedkabel fram, som går til startern, også går det en plusskabel fra batteriet på høyre side som er koblet på en rød ledning som går til motorledningsnette.

Mens på 520 så sitter batteriet fremme og pluss ledningene ligger i motorledningsnette. Og problemet mitt er at jeg får ikkenoe som helst i bilen til å virke.. Jeg koblet den plusskablen på 525 motorn til pluss på batteriet, og en ifra startern til batteriet. Men det må jo være en pluss kabel som skal til alt inni bilen? lyser ikke i dashbord eller noe som helst!

HVA SKJER??? :shock:

Jeg har også 2 stk litt tykke ledninger som kommer ut av 525 motornette som jeg ikke veit hvor skal,den ene er brun, den andre er brun/orange, og sitter på høyre side av motorn, og de går inn i en egen strømpe, er dette bare jording???

ER LITT FORTVILA NÅ...

Hvis det er noen der ute som har noe peiling på dette så hadde jeg blitt VELDIG glad om jeg fikk noe hjelp..

Ring meg gjerne på 97690207..

MVH Bjørnar

Skrevet

Har jo sett i tråden hennes, og hvis du ser der selv, så står det ikke mye om oppkobling av ledninger.. stod bare at det holdt hu seg unna, og en annen fyr som hjalp henne.. var ikke mye til hjelp..

Sendt henne PM, uten å få no svar :(

Skrevet
Har jo sett i tråden hennes, og hvis du ser der selv, så står det ikke mye om oppkobling av ledninger.. stod bare at det holdt hu seg unna, og en annen fyr som hjalp henne.. var ikke mye til hjelp..

Sendt henne PM, uten å få no svar :(

Beklager at jeg satte deg på det sporet da.

Jeg viste bare at hun hadde gjort det motorbytte og husket hun hadde nevnt noe om ledningsnett i sin tråd. Gadd ikke lese mellom flere sider for andres intresse. Ikke alle som ligger er på bimmers 24 timer i døgnet. Hun svarer sikkert når hun logger seg på vil jeg tro.

Skrevet

jeg hadde allerede fått svar fra hu som hu ba meg se i tråden hennes, men fant ikkenoe om det jeg leita letter ang. ledningsnett, også spurte jeg om det, men har ikke fått noe svar enda.. derfor spør jeg om kanskje noen andre kunne svart meg :)

Haster litt ser du..

Har ikke selv vært mye borti bmw, men trodde det var mange som hadde bygd om fra 520 til 525 8)

• 2 weeks later...
Skrevet

Ingen som vet hvordan jeg skal få starta bilen?? : :?

Har ikke liv i noen ting, ikke i dashbord en gang,. er det noen nye kabler som må legges opp til pluss for å få det til å funke??

Hadde vært glad om noen kanskje ville hjelpe meg

TLF 97690207

MVH bjørnar

• 10 months later...
Skrevet

min var heilt daud etter att eg satte i overhalt motor ( men da orginal) å feilen var att eine plussen var sett til jord - fordi kabelen er svart :P men veit ikke om de hjalp noko :) ? de var den som går inn på toppen av hovedplussen til batteriet :P

Skrevet

Det stemmer som du sier over her. Jeg hadde satt den svarte kablen på jord på batteriet, den skal på pluss siden :D Da starta den med en gang :)

Den går langs høyre skjerm. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...