Gå til innhold

Starter ikke etter topp bytte 89-520i?? !!!! LØST !!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet
stemmer att du ikke kan sette fordeleren feil nei, menn plugg kablene kan da stokkes om uansett hvordan man vrir og vender på dette!

det er heilt riktig :)

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvis du har tilgang på utstyret så kan Du prøve: teningslampe for og sjekke at du har gnisten der du skal. Og så kan du prøve komprisjonstest for og sjekke at du har komprisjon etter riktig data.

Skrevet

ja,er sikker på at det ikke står feil,skal være vanskelig å sette feil,når syl.1 er på topp,og begge merkene stemmer på register.

tenningsrekkefølge stemmer også,men tyder på tennings feil alikevel,men skal inn på ts racing på onsdag,så da regner jeg med mysteriet blir løst på et vis :roll:

Skrevet

btw, har du svinghjulfølere eller en føler foran på veiva? om du har de bak så prøv å bytt om begge kontaktene, har gjort det flere ganger og da har jeg gnist men den starter ikke.

så prøv å bytt om de om du har 2 følere på svinghjulet..

Skrevet

har en impulsgiver på svinghjulet,og en kaldstart sensor på termostat huset,går ikke å bytte om kobbling på disse.,begge er ok,har målt ohm verdien,og byttet ut med nye,men akkurat likt.ingen start.

Skrevet
når du har impulsgiver, mener du en føler foran på veiva? eller en bak på girkassa?

den står med den rifflete kanten på svingjulet,så det er vel noe med veiva da.

den skulle være mellom 400-800 ohm,og den målte jeg til 504 ohm

Skrevet

okei, da har du kun en føler foran på reimhjulet. er to forskjellige typer ute å går der serru, men da kan den ikke kobles feil :) hehe

blir pluggene våte?

Skrevet

SISTE OPPDATERING:

Bilen er inne hos kvål auto/ts racing i sandnes nå.

De har sjekket og målt,og funnet ut at det nesten ikke er kompresjon i motoren,sylinder 6 har ikke komp.i det hele tatt,og de andre lekker

20,40,70,30 %.

så de mener at noe sto feil på toppen når den ble montert,og er slått sjevt på en eller annen måte.

men bilen har jo aldri startet?trodde ikke det skulle gå ann da?

men register reim og tenning sto riktig sa de,så da fatter ikke jeg noe.

:shock:

Skrevet

Fresa du ned toppen før du satte den på?? Det er normalt at de vrir seg litt når du skrur dem av.

Fikk du vite hvor det lakk?? olje kanal, vann, innsugs ventiler, eksos ventiler, utblåsing mellom sylinderene??

Skrevet
Fresa du ned toppen før du satte den på?? Det er normalt at de vrir seg litt når du skrur dem av.

Fikk du vite hvor det lakk?? olje kanal, vann, innsugs ventiler, eksos ventiler, utblåsing mellom sylinderene??

toppen var ferdig overhalt da jeg kjøpte den,planet,og skiftet tettninger osv,men noe har jo tydeligvis ikke vert sånn somdet skulle alikevel.de skulle finne ut i morgen nøyaktig hvor lekkasjen var fikk jeg besjed om,så får vi se hvordan det blir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...