Gå til innhold

hjelp hjelp... e36 318 cab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Bmw 318 cab. Jeg hadde en skade på bilen min, heisen som fører ruta opp og ned (på førersiden) var deffekt.

Så byttet jeg den ut, men nå har det oppstått et nytt problem : Når jeg lukker døren , henger ruta seg opp virker det ut som.

Kanten på ruta treffer hardtopen når jeg lukker døra. Da må jeg først ta ruta ned, og så opp igjen før den setter seg ordentlig på plass/fast.

Jeg har prøvd å justere på denne feilen, men ingentingen nytter.

Til syvende og sist får jeg ruta på plass, men etter mye slit. mvh. ida

Skrevet
såvidt jeg vet så skal heisen automatisk gå litt ned når du åpner døra og opp igjen når du lukker den.

Ja det er sant. MEN i dette tilfelle går den litt for lite ned når den skal gå ned, derfor henger den seg opp når jeg lukker den igjen... Vet ikke hva jeg skal gjøre med den??

Skrevet

du må nok bare justere den litt :) jeg har nettopp byttet motoren på samme side, men bare på en coupe, går litt tid før man greier og stille ruten helt inn...så du må nok bare bruke litt tid på og stille den inn :wink:

Skrevet

Hmmm, jeg har prøvd så mange ganger nå blir snart gal :shock:

Er det noen andre måter men kan justere det?? Om du vet om noen steder på nettet jeg kan gå, der jeg kan få detvist med evt. bilder eller video??? :D

Skrevet
Hmmm, jeg har prøvd så mange ganger nå blir snart gal :shock:

Er det noen andre måter men kan justere det?? Om du vet om noen steder på nettet jeg kan gå, der jeg kan få detvist med evt. bilder eller video??? :D

men hvordan er det du har prøvd og justere?

Skrevet

I TIS fines de en manual for og justere dette.

Du må også ha en spesial måle dippedut til å se hvor langt opp i pakningen ruten går.

Dippeduten har jeg, men de er mulig jeg har kastet beskrivelsen med målene.

Kan se etter i morgen.

Men de er ingen vits og justere vist microbryteren er gåen så ruten ikke går ned når du tar i handtaket.

Skrevet
I TIS fines de en manual for og justere dette.

Du må også ha en spesial måle dippedut til å se hvor langt opp i pakningen ruten går.

Dippeduten har jeg, men de er mulig jeg har kastet beskrivelsen med målene.

Kan se etter i morgen.

Men de er ingen vits og justere vist microbryteren er gåen så ruten ikke går ned når du tar i handtaket.

TIS.... hva er TIS?

Skrevet

Hallo. Satt du inn en helt ny arm, eller brukt?

Jeg hadde et lignende problem på cab'n min. Det viste seg at jeg måtte bytte hele heve/senke mekanismen til ruta.

Prøvde å justere slik som du forteller, og jeg skjønner hva du mener med å bli gal av det der.. (det var for mye slark i festene slik at den hverken hevet eller senket slik som den skulle..)

-Altså jeg byttet hele greia (armen/mekanismen) og nå virker det som det skal :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...