Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, da har det regnet mye i det siste og jeg får tid til å teste alle muligheter for hvor vannet kommer fra. Er da noe bra med å bo i Bergen.

Ser at d kommer litt vann ene baklykt, men dette er minimalt (4-5 dager med øs pøs bergens regn og noen få dråper på innsiden bare) og er lett å fikse med ny pakning.

Angående den andre siden, der med cd-veksleren, mistenker jeg nå bakruten. Har sjekket listen rundt den og har funnet to potensielle steder det kan lekke vann inn og ned langs lyddempingsstoffet på innsiden av hjulbuen. Så nå har jeg pakket inn øverste del av bakruten med plast og lar bilen stå i regnet noen dager. Hvis det ikke er kommet vann i rom bak lykten har jeg funnet ut hvor vannet kommer inn! Nettopp fra den delen av bakruten som er pakket i plast. Enkelt og greit.

Hvis det er kommet vann inn så pakker jeg inn lengre ned på bakruten helt til jeg finner det ut. Eventuelt pakke inn bakdør eller baklykt til slutt, hvis jeg ikke finner noe ut.

Ser ut som jeg er på rett vei i hvertfall fordi etter en natt med mye regn har det ikke kommet vann der. Lar no bilen stå ute i noen dager for å være helt sikker.

Så får jeg vel tette bakrute list med silikon, tenker jeg.

Høres det greit ut eller har dere noen andre forslag til å tette med?

Skrevet

På E39 så går det drenering rør fra takluka og ned i ett hull på hver side bak, jeg tok opp disse å blåste inn i dem med kompressor og luftpistol, så de er i allefall åpne! Kan være ett tips..

Men det var ved ene baklykta det var vannlekkasje hos oss da, har fikset denne og det ser ut til å holde tett :)

Men ser ut som BMW generelt er plaget med lekkasjer i bagasjerom :S

Skrevet

Har regnett mye og har nå funnet ut at vannet kommer fra bakruten!!! Øverste på bakruten må det lekke vann ned langs stolpen og over hjulbue, og så ned på lykt.

Har dekket øverste 30% av bakrute med plast og latt bil stå ute i over en uke med regn, regn, regn...og ikke noe nytt vann har kommet!!!

Ergo, et sted under plasten er lekkasjen.

Skal tette rundt bakruten med silikon så får vi ser hvordan det går!

Har i tillegg lagt ny pakning rundt baklyktene samt drillet en del dreneringshull på baksiden av dem slik at de ikke holder på eventuelt vann som måtte komme inn i dem (for så å renne over på innsiden av bilen).

Bilen skal stå tørt over helgen så jeg får testet som silikonen virker skikkelig uti neste uke. Håper da på regn :-)

• 3 months later...
Skrevet

Lenge siden jeg har postet på forumet. Gikk litt igjennom gamle tråder og tenkte jeg skulle avslutte denne. Vet det ikke er min tråd, men jeg tok jo helt over den så da passer det bra med en konklusjon fra min side.

Alt ordnet seg! Tettet rundt bakrutespoileren med noe som heter:

Fugger Seal All

Dette er en fugemasse sak som passer bra på blant annet bilkarosseri. Den er også grei å jobbe med. Litt kliss blir det jo, men det må man regne med.

Selv om det stort sett har vært snø og is over vinteren har det også regnet en del siden jeg tok stoffet på. Spesielt de første og siste ukene. Bilen har da stått ute i regnvær og det har ikke kommet vann inn noe sted. Jeg anbefaler dette stoffet til alle som skal tette, lime, fuge osv. Svært anvennelig stoff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...