hypah Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Har prøvd å søkt litt rundt, men har ikke funnet noe gode svar ang dette. Bilen det er snakk om er en E36 320 94' mod med automat. Spørsmålet er da; Er det mye jobb? Må jeg ut med mye av interiøret? Ut med motoren? Og eksakt hvilke deler må byttes? Takker for svar.
Random Hero Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Vet ikke helt hvordan det er på e36, men tror ikke du trenger å ta ut motoren, klarer å ta av girkassa alene. men det er mye arbeid å ganske trangt å skru. var iallefall det når jeg måtte ta av girkassa på min e39.
hypah Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Takk for svar. Noen som har svar på det andre?
Gjest Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 girkasse, mellomaksel (ofte), svinghjul og clutch, gir overføring, ryggelys ledninger, koble seg forbi P/N sperre. sånn er det hvertfall på e34, og hvis elektronikken er noenlunde lik så er det dette.
bue Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Okey, hva vil P/N sperre si? Sperre som gjør at motoren starter kun når girkassen står i P eller N
hypah Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Okey.. Dette er vel ikkeno problem å fjerne?
Gjest Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 nei, men bør ha koblingsskjema for å vite hva du skal koble sammen/fra, evt måle mens du flytter på spaken. eller så kan du finne releet (da trenger du også koblingsskjema) og koble "forbi" det..
jpse36 Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 girkasse, mellomaksel (ofte), svinghjul og clutch, gir overføring, ryggelys ledninger, koble seg forbi P/N sperre. å du må ha pedalsett eller clutch pedal og bremsepedal fra manuell. clutch pumper og slange i mellom, så må du ha girkassefeste-braketten fra en manuell og den lille foringa i enden av girspak feste
hauken Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Sikkert masse elektronikk som må skiftes også?
Gjest Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 må ikke gjøre noe annet enn å la den tro at den står i p/n. eller hverfall sånn på e34..sikkert noen som bekrefte avkrefte om det er sånn på e36? tror det er sånn, kommer ikke på hvilke systemer som ikke skulle godtatt det..
hypah Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Men vil dere si det er mye jobb? Og dyrt? Må interiøret ut feks? Eller deler av det? Dashen og sånn? Og går det an å bytte kun brems og clutchpedal, eller må hele settet byttes?
jpse36 Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Men vil dere si det er mye jobb? Og dyrt?Må interiøret ut feks? Eller deler av det? Dashen og sånn? Og går det an å bytte kun brems og clutchpedal, eller må hele settet byttes? trenger kun bytte clutch og bremse pedal. om du får tak i alle delene brukt så tror jeg at det blir under 5000kr for alle delene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå