Gå til innhold

Bakre foring på bärearm fremme, har jeg gjort feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:D, sliter med at bilen sporer (BMW 320i 95 touring E36) og har prövd det meste nå, eneste jeg la merke til ETTER jeg hadde montert de bakre foringene på bärermene fremme var at jeg kan bevege armene. http://images.bimmers.no/files/38mm50e1orjvekedonky.jpg tingen er den at på bildet her så er foringene montert rett i henhold til de fleste bilder jeg har sett på (bilde 2), men de tar ikke slark sidelengs, noe jeg merer resulterer i mye sporing!

Har eg rett? Eller har jeg oversett noe:?? nye bärekuler, indre og ytre, nye endeledd, stabledd men ikke stab foringer, de så ok ut. her er et bilde jeg så etter.

http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... 9qas6.jpeg

Det som kunne tenkes er og snu foringene så de tar slarket sidelengs, opp og ned trengs vel ikke?

på forhånd tusen takk:)

Skrevet

Du skriver at du kan bevege bærearmene. Hvis du vil ha bort denne bevegelsen monterer du uretan foringer. Da må du regne med noe mer støy i kupeen.

Det kan være andre årsaker til at bilen sporer. F.eks. slitte traversforinger, slitte dekk, dekktype, dekktrykk og/eller hjulstilling.

Skrevet

Urethan foringer, tullprat. Original BMW E30 M3, https://www.koed.no/functions/billede.a ... .jpg&map=1

Disse er eksentriske og massive. Ekssentriske for bedre selvopretting.

Får mer caster, med andre ord.

Ikke mer støy, bare behagelig å kjøre med.

Foringen du har montert, den må du la være i original posisjon. Ikke begynn å roter og prøv deg frem på dette. Snur du den slik at du bare har begrensing på bevegelse sideveis og ikke opp å ned, så blir den utrolig slitsom å kjøre når du treffer humpler o.l .

Skrevet

Ja, skal ta en hjulstilling etterpå :D , men lurer på om jeg skal gå for excentriske eller vanlige powerflexforinger. :?

Noen tips/erfarigner :?:

Skrevet

Jeg anbefaler ikke sentriske. Powerflex er todelt hvor den indre delen skal rotere i forhold til den ytre. Den ene på min bil gjorde ikke det, dvs. den indre delen roterte isteden på akslingen/bærearmen. Den ble dermed utslitt og ganske slarkete i løpet av ett år.

Den eksentriske derimot vil aldri rotere på bærearmen pga. konstruksjonen, dette vil du selv se på foringen. Det er i tillegg lurt å sette en sett-skrue i den ytre delen, enten en treskrue eller å dra opp maskingjenger i "brillen".

Skrevet

Det er piler på mine m3 foringer, og planlegger å skifte de NÅ!, men jeg vet ikke hvor pilene skal vere i forhold til hva for no?

Også var det hvilken vei den skal stå da, siden hullet endrer stilling fra klokken 7 til klokken elleve alt etter hvilkenvei jeg snur foringen. noen som vet?

Skrevet

Nå er M3 foringene montert, og det jeg merket var mindre risting i rattet pga vibrering fra veien. (mer comfort.) sporing ble faktisk en del bedre, skal ta spissing er tatt og nå glir jeg som bare det, kjempe greier. byttet til litt tynnere dekk også (195) som sikker har noe av takken.

Jeg merket forskjell på de orig og M3'ne iallefall :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...