Gå til innhold

Sports kamaksler på innsug og eksos siden på M50?


Flatshift
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

ser de selger sports kam til m50 på f.eks schmiedmann.

for jeg må overhalle toppen i vinter,så da tenkte jeg litt på å sette på kvassere kammer.

og en liten annen ting. med elektronisk tenning og justering så blir det vel ikke noe høyere avgass av kvass kam? for gidder ikke å montere kvasse kammer hvis det blir for høy avgass av det. skal på etterkontroll etter overhalling av topp =)

men går det ann å sette på:

Sports kam M50 256GR innsugnings-siden og Sports kam M50/M52 244GR utblåsnings-siden

hva med justerbart kamdrev? er det til m50 og er det nødvendig?

håper dere forstår hva jeg skal frem til.

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ser de selger sports kam til m50 på f.eks schmiedmann.

for jeg må overhalle toppen i vinter,så da tenkte jeg litt på å sette på kvassere kammer.

og en liten annen ting. med elektronisk tenning og justering så blir det vel ikke noe høyere avgass av kvass kam? for gidder ikke å montere kvasse kammer hvis det blir for høy avgass av det. skal på etterkontroll etter overhalling av topp =)

men går det ann å sette på:

Sports kam M50 256GR innsugnings-siden og Sports kam M50/M52 244GR utblåsnings-siden

hva med justerbart kamdrev? er det til m50 og er det nødvendig?

håper dere forstår hva jeg skal frem til.

Mats

Vist det er kun topp pakningen du skulle bytte, så hadde jeg ikke byttet kammer. Tipper dem koster over 3000 per st. også. Er kammene dine slitt da, hvor langt har bilen godt?

Med så snille kammer så får du ikke problem med avgass.

Just kamdrev trenger du ikke.

Men chip er ett must. Kan anbefale trimchip.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst skal jeg bytte ventiltetninger da den slipper gjennom olje. så skal jeg planslipe toppen.

bilen har gått 340.000 ca.

men kan jeg kjøre med kvass innsugskam og original eksoskam, eller blir det feil?? og hva er maks kam grader på original topp??

takk for svar.

mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...