Turbo-Tommy Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Kan ikke du utdype dette med mottrykk i eksosen? Jeg skjønner ikke, var ikke klar over at det hadde noe med tenningsbank å gjøre? Når man har mottrykk i eksosen pga for liten turbin e.l, så vil man ikke bli kvitt all eksosen i sylinderen, da vil man få lavere VE og den varme eksosen som er igjen i sylinderen vil bidra til å varme opp den innkommende luften til sylinderen gjerne til en temperatur som ligger over selvantennelsestempen til bensinen. Nå blir det uansett litt feil å si "tenningsbank" siden det jeg snakker om over her ikke er akkurat det. Det blir mer rett å si "pre-ignition". Men det er uansett en faktor i "tenningsbank". Det vil uansett hemme effekten du får ut, og om man ser på momentkurver på turbobiler, så er omtrent alle som kjører standard oppsett med "off the shelf" garrett turbo, fallende momentkurve. De få jeg har sett som har flat momentkurve, har "skikkelige" turboer.
bergeee Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 ok. men noen som kan si meg hvilken turbo burde jeg bruke da?
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Mange turboer funker til BMW, og særlig en turbo med stort eksoshus/turbin, siden BMW 6`ere ofte spooler opp turboene veldig kjapt. Precision turbo eller HX-serien er mest brukt i sverige hvertfall. Har personlig en SC4431E precision turbo på min, og den funket nå hvertfall på 1.5bar
325ti Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Jeg kjørte holset hx 35 på min gamle. likte den enormt godt! med pulsplit gren fikk jeg en kjapp spollup også!. Dette var på en m20 motor thumbs up. vet om en for salg om du er interisert.
montrealblue Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Kan ikke du utdype dette med mottrykk i eksosen? Jeg skjønner ikke, var ikke klar over at det hadde noe med tenningsbank å gjøre? Når man har mottrykk i eksosen pga for liten turbin e.l, så vil man ikke bli kvitt all eksosen i sylinderen, da vil man få lavere VE og den varme eksosen som er igjen i sylinderen vil bidra til å varme opp den innkommende luften til sylinderen gjerne til en temperatur som ligger over selvantennelsestempen til bensinen. Nå blir det uansett litt feil å si "tenningsbank" siden det jeg snakker om over her ikke er akkurat det. Det blir mer rett å si "pre-ignition". Men det er uansett en faktor i "tenningsbank". Det vil uansett hemme effekten du får ut, og om man ser på momentkurver på turbobiler, så er omtrent alle som kjører standard oppsett med "off the shelf" garrett turbo, fallende momentkurve. De få jeg har sett som har flat momentkurve, har "skikkelige" turboer. takk for oppklaringen:) Da ble jeg litt klokere i dag også
bergeee Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Skrevet Desember 24, 2009 ok. og hvem grenerør burde jeg bruke? er ikke akkuratt så god plass der men:)
bergeee Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Skrevet Desember 24, 2009 e36 som motoren kommer til og bli bygd og mappa i og deretter flytter den til en e30:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå