bustadmo Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 har akkurat byttet motor til en m20b25 i min e30 (88mod motor tror jeg) fra m20b20, og den har veldig ujevn tomgang, jager litt og ryker fælt. har akkurat satt på tomgangsregulator, uten særlig forbedring.. lurer på om det kanskje skulle vert lamda på denne eller noe, noen tanker? Takk:)
tangorev Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Det skal være lamda ja, men jeg kjørte uten da jeg konverterte til facelift motor. Var ikke noe problem. Sett en diskusjon her før om dette med flere som mener det ikke skal ha så mye å si. Er nok noe annet som står for de problemene du har.. Typisk tomgangsvandring er pga falskluft, def lmm ++. Lykke til:)
|Ole| Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Sjekk om TPS kontakta under gass spjeldet er i...
^th0mas^ Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Alle disse feilene tyder på gåen lambdasonde! Det er bare å ta en diagnose og se om du får feilmeldinger fra den.
bustadmo Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2009 Sjekk om TPS kontakta under gass spjeldet er i... kan du utdype det litt? hva er en tps kontakt? hehe
tangorev Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Sjekk om TPS kontakta under gass spjeldet er i... kan du utdype det litt? hva er en tps kontakt? hehe TPS er "throttle position sensor" gir signal til ecu om hvor mye gass du har. Enig at det er lamdafeil symtomer.. feit blanding og ujevn tomgang men har som nevnt over vært borti flere tilfeller hvor den ikke har utgjort noen forskjell.. Klart det kan være lambda, men sikkert greit å utelukke andre evt feil som er greie å feilsøke på før man går til innkjøp av nye deler. Diagnose som nevnt over er det greieste om du har mulighet til det
|Ole| Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Sjekk om TPS kontakta under gass spjeldet er i... kan du utdype det litt? hva er en tps kontakt? hehe TPS er "throttle position sensor" gir signal til ecu om hvor mye gass du har. Enig at det er lamdafeil symtomer.. feit blanding og ujevn tomgang men har som nevnt over vært borti flere tilfeller hvor den ikke har utgjort noen forskjell.. Klart det kan være lambda, men sikkert greit å utelukke andre evt feil som er greie å feilsøke på før man går til innkjøp av nye deler. Diagnose som nevnt over er det greieste om du har mulighet til det Er klar over det men min E30 gjekk veldi ujamnt på tomgang osv når min TPS var utkobla
bustadmo Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 hva må jeg ha for å feilsøke på den da?
bustadmo Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 kikket på den tps kontakten nå og det virket som om den var i dette er vel tps kontakten? det sorte og øverst til venstre er tomgangsregulatoren. så det var 3 ledninger som delte seg fra en der. en til tps, en til tomgangsregulatoren og en som ikke var koblet i. noen som vet hvor denne skal stå? (den som ikke var koblet til noe er den jeg holder i handa på bildet) takk for all hjelp forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå