Gå til innhold

tips ang bygging av e30

MkL
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått til inkjøp av en e30 og tenkte jeg skulle begynne med og spare litt penger så jeg kan få bygd meg en grei banebil, men siden jeg ikke er så altfor kjent med bmw deler og hva som er greit og bygge med og evnt noe priser, så lurte jeg på om noen hadde tips for hva slags ting som jeg kan bygge av og som passer og evnt noe pris overslag på deler, hvis noen er intressert i å gi noen tips til meg så send meg en pm=)

Takk.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar litt mer hva du skal bruke bilen til, hvor mye effekt du ønsker, og hvor mye penger du er beredt på å bruke, så skal jeg gi deg rimelig spesifike anbefalinger. Typiske ting som er bankers på alle E30r er å putte på en E36 tannstang med servo og relativt kort utveksling. Dette sammens med massive eksentriske foringer i bakkant av bærebruene foran rapper opp styreresponsen i bilen kollosalt, og den blir mer stabil under både akselerasjon og brems. Billig og veldig effektiv investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte det kunne holde med 300 + kanskje, og er evnt litt intressert i og kanskje finne ut hvor mye jeg må gi for og få til guttedrømmen ? hehe, sånn rimelig med greie nok deler hvis du skjønner, ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg er litt intressert i å få litt informasjon om div ting og evnt linker og litt priser , tenkte jeg skulle lage meg ett oppsett med pris og alt sånn så jeg kan gå til litt innsparing og planlegge litt nøye =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar dessverre litt tid å opparbeide seg kompetanse og forståelse, samt kontaktnett når man bygger bil. Forumet gjør at tiden kuttes med minst 10 ganger! :)

Bare begynn og les prosjekttråder her på forumet, og lær. Spør spørsmål om det er noe du ikke forstår. Det er det vi alle andre må gjøre :)

En typisk leke-E30 med en S-motor fra f.eks E36 M3 eller E34 M5 koster rundt 100k, og da er bilen som regel en god og rask E30 med høy driftsikkerhet siden du velger orginale motorer. S50B30 (M3 3.0L) og S38B36 (M5 3,6L) er som oftest de greieste alternativene. Hhv. 286 og 315hk orginalt.

Men de 100k forsvinner fort. Skal man ha skikkelig understell og noe finish kan du bortimot dobble det. Ikke la deg lure av de som prøver å lure deg til å tro at man klarer å bygge rå E30 til 50k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...