Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Rena er det ikkenoe problem å få lån =p bare så det er sagt.

For det andre er ikke dette noe jeg har tenkt å starte I MORRA. Kunne godt tenke meg å drive med det og trenger som du sier mer kunnskaper.

Er det noe jeg annser som vel brukte penger når en ikke kan stort er det isåfall revisor.

Angående det med oppstart og lønn de første månedene, er ikke det noe staten "støtter"?

Så om ei på tv som hadde startet å selge naturmedisin og drev med "healing" hun fikk 80 000 i oppstart. For så å si ingen ting spør du meg (=

Hvordan er ordningene slik?

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Akkurat dette med oppstartskapital osv, tror jeg er vanskelig å få til, med mindre du enten skal starte for deg selv i Finnmark, er vanskeligstilt på noen måter (tilsvarende ASVO) osv. Staten er på så mange andre områder såpass "imot" privat initiativ og skaperlyst, og egen vilje til å tenke utenfor boksen- at jeg kan aldri tenke meg at dette er noe du får sånn uten videre.. Det er vel kanskje en grunn (som du ikke fikk med deg?) til at hun fikk 80 i oppstartskapital, og at det var derfor hun fikk en reportasje om seg selv? ;)

Revisor er ikke nødvendig, hvis du bare har nødvendig basiskunnskap. I læreboken min som vi bruker på BI, står slikt ganske greit spesifisert. Vi har brukt 5 timer i uken, og er snart ferdige med den i løpet av dette semesteret (3mnd?) Du kan jo begynne med å kjøpe deg en slik bok- og se litt i den, så forstår du hvor enkelt det er. Kanskje kjøpe et dataprogram også,- som hjelper deg, også kanskje du slipper unna med 50% av revisorkostnadene? Blir jo litt penger ut vinduet etterhvert. Reglene for enkeltmannsforetak er stortsett ikke vanskeligere enn å ha kvitteringer på "penger inn, penger ut"..

Skrevet

Da skal jeg nok fikse det ;D Hehe

Se ann litt.

Tenkte å forhøre meg litt rundt i nærområdet angående behov. Det er jo viktigste, å kunne skaffe faste avtaler

Skrevet

Er pr. idag Kjøkkensjef. Men begynner omskolering neste høst, skal bli energioperatør :)

Har etterhvert utviklet allergi for fisk/skalldyr, kan verken spise/smake på, eller puste inn fiskedamp/os. Slitsomt, ja faktisk til tider et helvete, men skal klare et drøyt halvår til!

Noen her som jobber i kraftbransjen?

Skrevet

Syns det var veldig ålreit jeg.

Kunne tenkt meg å fortsette i en slik type jobb, men trenger noe utdanning, og som 21 åring er det vanskelig å få det om man ikke har 250 000 til det og heter Christian Steen Samuelsen.

Drev med vedlikehold og kobla litt ;D

Var også med under en revisjon der vi inspiserte vannvei o.l

Ganske gøy =D

Skrevet

Gleder meg til å begynne, er en interesant bransje.

Pappa holder på å skal bygge sitt eget kraftverk, dette ønsker jeg å være istand til å ta over når den tid kommer. Så når "sjansen bydde seg" og jeg måtte omskoleres, så ønsker jeg å ta fagbrevet og skaffe meg erfaring før den tid kommer.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...