Jump to content

Hjelp: Forslag til 16-17" vinterfelg m/kant til E34

Recommended Posts

Posted

Satt på 15" alu vinterfelgene på bilen i dag. Resultatet var mildt sagt bedrøvelig..Har hatt bilen kun en måneds tid så har ikke sett den med vinterfelger før! Jeg har aldri sett en bil gå så drastisk fra å se ganske bra ut, til å bli seende skikkelig trist ut..ble rett og slett deprimert av det :cry:

Jeg MÅ bare finne noe annet å bruke. Det ble så ille at jeg har ikke orket å ta bilde av bilen ennå. Kan ta i morgen og legge inn i tråden her da.

Så da er spørsmålet til dere her inne som er "in the know": Hvilke felger i 16" eller 17" med litt kant kan passe på denne bilen til vinterbruk med/uten piggdekk. Og hvilken dekkdimensjon anbefaler dere..?

Legg gjerne inn bilde/link av felgene.

Med sommersko forrige uke (10x17" bak)

bbsrm087.jpg

Posted
VOLK TE37? :D Hehe, litt dyre vinterfelger men. Gå for noen billige AC Type II kopier. Fine å se på, og ikke så altfor dyre heller (brukt).

Jepp, jepp..AC Schnitzer er ikke dumt nei :) Takk for tipset. Skal lete litt på finn nå.

Posted

Eg kjører samme på vinter som du har på sommer, bare i 8,5x17 med 235 bredde på dekkene.

Ligger mye greie felger brukt rundtom som duger fint til vinterbruk 8)

Posted
Eg kjører samme på vinter som du har på sommer, bare i 8,5x17 med 235 bredde på dekkene.

Ligger mye greie felger brukt rundtom som duger fint til vinterbruk 8)

Okei. 235 går sikkert greit hos deg i Bergen, men tror nok det blir litt for breit på mye snødekte veier oppi fjella der jeg driver.. :)

Tror 205-215 får bli max..

Ja, titter litt rundt på finn nå. Dukker sikkert opp noe.

Posted

hehe, ja, her kan du telle dager med vinter på ei hånd 8)

Stor fare for at du har mer vinter enn det vi har her.

Har eit sett 17" felger liggende men de er med somemrdekk og uten kant, men går billig om det skulle være av interesse :)

7,5" bredde :D

azy62pccp60d6dvnmmaj.jpg