BMW-Kimmern Skrevet Oktober 20, 2009 Share Skrevet Oktober 20, 2009 Hei, har en orginal BMW 525i 24v Vanos E34. lurte på om dere har noen tips til at jeg kan få litt mere hk / drag ut av denne motoren?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 20, 2009 Share Skrevet Oktober 20, 2009 Chip, grenrør, sports filter, lettere felger uten for store inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viddi Skrevet Oktober 21, 2009 Share Skrevet Oktober 21, 2009 å det hjælpe my ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 21, 2009 Share Skrevet Oktober 21, 2009 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... 5i+24V+E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Oktober 21, 2009 Share Skrevet Oktober 21, 2009 Kan hvertfall skrive unger på at det hjalp med bare å gå ned i profil på mine 18" rondell. Fra 235/50 til 225/40. Både bedre akselerasjon og besinforbuket ned 0.15 på blandet kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Oktober 21, 2009 Share Skrevet Oktober 21, 2009 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+525i+24V+E34 Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39 Dette virker jo for godt til å være sant? Fra 245 -280 nm for kun 3990,-? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+525i+24V+E34 Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39 Dette virker jo for godt til å være sant? Fra 245 -280 nm for kun 3990,-? bare bull det der.. er du heldig ender du opp med orginal effekten i bilen med en slik chip(motoren mister litt effekt etter endel år) mange som har brent seg på det når bilen er blitt bremset.. chip fungere greit på turbo bensin biler og veldig bra på turbodiesler(de får de litt hester ut av med chip) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Spar deg bryet med å få noe mer ut av denne motoren. Det er tatt ut ganske bra med hester til å være en personbilmotor, skal du ha ut 20-30hk mer så vil det koste deg fort 10 -15000kr. Det er det ikke verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+525i+24V+E34 Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39 Dette virker jo for godt til å være sant? Fra 245 -280 nm for kun 3990,-? bare bull det der.. er du heldig ender du opp med orginal effekten i bilen med en slik chip(motoren mister litt effekt etter endel år) mange som har brent seg på det når bilen er blitt bremset.. chip fungere greit på turbo bensin biler og veldig bra på turbodiesler(de får de litt hester ut av med chip) Ja se der ja, det var det jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+525i+24V+E34 Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39 Dette virker jo for godt til å være sant? Fra 245 -280 nm for kun 3990,-? Alle vet vel at en bil ikke fungerer optimalt etter hvert som motor blir slitt, men det er et utgangspunkt. Så får folk tenke litt selv da . Men skal en trimme sikkelig så blir det fort dyrt og spørsmålet blir egentlig hvor mye penger enn har for å trimme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+525i+24V+E34 Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39 Dette virker jo for godt til å være sant? Fra 245 -280 nm for kun 3990,-? bare bull det der.. er du heldig ender du opp med orginal effekten i bilen med en slik chip(motoren mister litt effekt etter endel år) mange som har brent seg på det når bilen er blitt bremset.. chip fungere greit på turbo bensin biler og veldig bra på turbodiesler(de får de litt hester ut av med chip) At det all chip er tull vil jeg ikke si selv med denne type motor nevnt i trådtekst. Om en kjører på bane så har mange vurdert om en skal gire om eller holde på turtallsperra. Har en chip som tillatter høyere turtall slipper en gire. Men igjen , må enn bruke hode ved bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 Hallå, Det är lite olika med dessa äldre motorer vad gäller hur mycket effekt man får ut på bara sugmotor chip. Jag har chippat massvis med äldre bmw i sverige och jag kan tycka, till att börja med att det finns lite mer att hämta på de äldre bosch systemen som tex E30, E34, tidigare E36. Sedan när de började använda siemens systemen MS41 , MS42 , MS43 så blev det svårare att hämta extra effekt. Det gäller tex E46 323i, E39 323i, E46 330i osv. Men gör man rätt så finns det alltid lite att hämta. Motorerna är från början mappade för att klara av 91 oktan, medan de siemens styrsystemen även har vassare mappar i som ska vara gjorda för 95-98 oktan, så tycker jag ändå att det finns lite att hämta. Men skillnaden blir som sagt inte lika stor som på de äldre bosch. Sedan kan man också överlag säga att de hk man får ut av sugmotorchip märks olika mycket beroende på hur mycket bilen väger. Om du tex har en E30 så märker man helt klart effektskillnaden! Men märks inte lika mycket på E34. Samma sak vad gäller E36/E46 jämfört med E39. Om tändningen är mer avancerad (mer vasst inställd) så går motorn mer optimalt på 95-98 oktan och man kan då även spara lite bränsle, så man kan se att motorn drar lite mindre. Är det någon som har chipfrågor så går det bra att skicka mig PM , jag jobbar med chiptrimning i sverige. Mvh//Adde Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå