Gå til innhold

525i 24v vanos trimming.


BMW-Kimmern
 Share

Anbefalte innlegg

Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du 8)

http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39

Dette virker jo for godt til å være sant?

Fra 245 -280 nm for kun 3990,-?

bare bull det der..

er du heldig ender du opp med orginal effekten i bilen med en slik chip(motoren mister litt effekt etter endel år)

mange som har brent seg på det når bilen er blitt bremset..

chip fungere greit på turbo bensin biler og veldig bra på turbodiesler(de får de litt hester ut av med chip)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg bryet med å få noe mer ut av denne motoren. Det er tatt ut ganske bra med hester til å være en personbilmotor, skal du ha ut 20-30hk mer så vil det koste deg fort 10 -15000kr. Det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du 8)

http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39

Dette virker jo for godt til å være sant?

Fra 245 -280 nm for kun 3990,-?

bare bull det der..

er du heldig ender du opp med orginal effekten i bilen med en slik chip(motoren mister litt effekt etter endel år)

mange som har brent seg på det når bilen er blitt bremset..

chip fungere greit på turbo bensin biler og veldig bra på turbodiesler(de får de litt hester ut av med chip)

Ja se der ja, det var det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du 8)

http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39

Dette virker jo for godt til å være sant?

Fra 245 -280 nm for kun 3990,-?

Alle vet vel at en bil ikke fungerer optimalt etter hvert som motor blir slitt, men det er et utgangspunkt. Så får folk tenke litt selv da ;-).

Men skal en trimme sikkelig så blir det fort dyrt og spørsmålet blir egentlig hvor mye penger enn har for å trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit jeg låner tråden din litt, trøndere tar seg til rette vet du 8)

http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... W+523i+E39

Dette virker jo for godt til å være sant?

Fra 245 -280 nm for kun 3990,-?

bare bull det der..

er du heldig ender du opp med orginal effekten i bilen med en slik chip(motoren mister litt effekt etter endel år)

mange som har brent seg på det når bilen er blitt bremset..

chip fungere greit på turbo bensin biler og veldig bra på turbodiesler(de får de litt hester ut av med chip)

At det all chip er tull vil jeg ikke si selv med denne type motor nevnt i trådtekst. Om en kjører på bane så har mange vurdert om en skal gire om eller holde på turtallsperra. Har en chip som tillatter høyere turtall slipper en gire. Men igjen , må enn bruke hode ved bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå,

Det är lite olika med dessa äldre motorer vad gäller hur mycket effekt man får ut på bara sugmotor chip. Jag har chippat massvis med äldre bmw i sverige och jag kan tycka, till att börja med att det finns lite mer att hämta på de äldre bosch systemen som tex E30, E34, tidigare E36. Sedan när de började använda siemens systemen MS41 , MS42 , MS43 så blev det svårare att hämta extra effekt. Det gäller tex E46 323i, E39 323i, E46 330i osv.

Men gör man rätt så finns det alltid lite att hämta. Motorerna är från början mappade för att klara av 91 oktan, medan de siemens styrsystemen även har vassare mappar i som ska vara gjorda för 95-98 oktan, så tycker jag ändå att det finns lite att hämta. Men skillnaden blir som sagt inte lika stor som på de äldre bosch.

Sedan kan man också överlag säga att de hk man får ut av sugmotorchip märks olika mycket beroende på hur mycket bilen väger. Om du tex har en E30 så märker man helt klart effektskillnaden! Men märks inte lika mycket på E34. Samma sak vad gäller E36/E46 jämfört med E39.

Om tändningen är mer avancerad (mer vasst inställd) så går motorn mer optimalt på 95-98 oktan och man kan då även spara lite bränsle, så man kan se att motorn drar lite mindre.

Är det någon som har chipfrågor så går det bra att skicka mig PM , jag jobbar med chiptrimning i sverige.

Mvh//Adde Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...