noekult Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Først GT-R, nå LFA... http://ww2.lexus-lfa.com/index.html God bless...
SteffenM2 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Den likte jeg virkelig! Utrolig tøft utseende!
noekult Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 Ja. Men prisen har fått alle til å lure på hva i H Lexus tenker på: 375000 amerikanske dollar, dvs bilen vil mest sannsynligvis havne på over 5.000.000 NOK inkludert avgifter. Korriger meg gjerne, men det er Aston Martin DBS, Ferrari 430 Scuderia, Ferrari 599, Porsche Carrera GT og Lamborghini Murcielago SV territorium... I mine øyne skulle den kostet like mye som en 911 Turbo/R8 m/ V10... Blir spennende å se hvor bra salgsflopp denne blir. Sitat fra en F430 + 599 eier (for å underbygge at selv de som har råd, ikke liker prisen): At half of the projected price it could be an interesting alternative to some cars in the same performance bracket. As it is now,it only highlights incredible arrogance of Toyota's management when pricing this car (with absolute ZERO pedigree) at a level higher then not only the superior to it 458 or new Mclaren but also even higher then the 599. I want to know what kind of drugs are they on. Her er specsene: 4.8-liter 72-degree V10 putting out 560 hp at 8,700 RPM (that's 116.5 hp/liter) and 354 lb.-ft. of torque at 6,800 RPM Redline: 9,000 RPM Titanium valves, connecting rods, forged aluminum pistons, dry sump lubrication and a titanium exhaust manifold Six-speed sequential gearbox Torsen limited slip differential 3,263 pounds with a 48/52 front-to-rear weight distribution Power-to-weight ratio of 5.8 pounds/hp 65 percent of the body is carbon fiber 20-inch BBS wheels wrapped in 265/35 ZR20 Bridgestone tires in front and 305/30 ZR20 in the rear. 0-62 MPH (100 km/h) in 3.7 seconds Top speed of 201.94 MPH Production limited to 500 units Dumt å maksimum produsere de til 500 biler og, de vil garantert støve ned enn å bli kjørt!!
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 hva er så kult med dyre sportsbiler? man får jo snekra sammen bil i garasjen til en brøkdel av prisen som kjører ræva av den, som ser bedre ut og er langt mer stilfullt og tøft. Latterlig, hadde sikkert brukt mange ganger så mye penger på bil som det den der koster hvis jeg var milliardær, men aldri at jeg hadde kjøpt en ny supersportsbil. Det er money wasted. Da hadde det blitt værstingbygg av div gamle biler + en ny bruksbil E-klasse med litt stor dieselmotor.
bmwkizn Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Knalltøff bil ihvertfall mye tøffere enn Skyline R35 ihvertfall
noekult Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 hva er så kult med dyre sportsbiler? man får jo snekra sammen bil i garasjen til en brøkdel av prisen som kjører ræva av den, som ser bedre ut og er langt mer stilfullt og tøft. 1) Jeg skal love deg at det er flere av de som lurer på hva som får ungdommer (og gutter som aldri vokser) til å bruke sinnsyke summer på slitne biler fra forrige århundre (S2er, Cosworther, 240er, E34 M5er...), enn det finnes av de som heller ville brukt en million på en ihjæltrimma/kjørt halvveis ikon fra 20 år tilbake. 2) Jeg vil gjerne se bilen du sier at du ville klart å snekre sammen som ser bedre ut. 3) Du trenger ikke å snekre noe selv, skal du leke "jeg har kjappest bil" kan du ringe til engelskmenn og kjøpe en Radical eller en Ultima GTR og rundkjøre alt som finnes på skilter. Det vil koste deg rundt 350.000 - 600.000 NOK. 4) De som kjøpe dyre sportsbiler kjøper mer enn bare bilen, de kjøper en opplevelse og får oftest det de betaler for. Eiere av slike biler er ikke direkte ulykkelige, for å si det sånn. De fleste er entusiaster på lik linje som oss, bare at de har mere å rutte med. I dag henger McLaren F1 og Enzo eiere på nettforumer og diskuterer bil med folk som eier skrap, fordi de er entusiaster og ikke ignorante bastarder som noen kanskje tror de er. De får med dette: Lyden, komprimisset mellom grep og hverdagslig levbart komfortable understellet, byggekvaliteten, driftsikkerheten, ikke-fade-bare bremser, unik design og bøttevis med stilige detaljer, jevnt med krefter over registret, naturlig aspirerte 600 hk, dagens sikkerhetsstandard i karrosseri med mer som du ikke vil klare i din hjemmesnekra bil. 5) Jeg aner en viss misunnelse her, men det er kanskje bare meg. Latterlig, hadde sikkert brukt mange ganger så mye penger på bil som det den der koster hvis jeg var milliardær, men aldri at jeg hadde kjøpt en ny supersportsbil. Det er money wasted. Like greit siden du ikke er målgruppen, for alt jeg vet er at McLaren F1 fåes for 2,5 million $ i dag, firedobling av salgspris som ny. Zondaer koster dobbelt så mye brukt som de gjorde nye. Enzo koster tre ganger så mye som da den var ny. F40 har ikke mistet noe i verdi på to tiår. Før finanskrisa slo inn var ordrebøkene hos Pagani, Lamborghini, Ferrari og Porsche stappfulle hele året. Ergo er det nok av folk som ikke føler at dette er money wasted, men siden du føler det så skal jeg ikke si noe i mot det. Da hadde det blitt værstingbygg av div gamle biler + en ny bruksbil E-klasse med litt stor dieselmotor. Ja, for en drosjetralle med dieselmotor er jo virkelig noe det står respekt av. Jeg kan på en måte se din lidenskap for gamle verstingbygg, men synes at du likevel har for trangt syn og går glipp av mye herlighet bilverdenen har å by på. Misforstå meg rett, jeg er glad i bygg det har blitt lagt spenn og svette i, men syntes du bare var litt for negativ i posten din. Nå fremstod jeg som en arrogant forsvarer av denne bilen, men jeg forsvarer det som fortjener å bli forsvart. PS: Du er gatebilfan antar jeg?
Torek Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 noekult: Helt riktig! Husk at 745iA heller vil kjøre en gammel og rusten diesel-merce istedet for en splitter ny supersportsbil...TROR han da..
Oljebrenner'n Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 560 HK/490 Nm og 1480 kg for ca. 3,8 mill på norske skilt...uten sammenligning for øvrig får man jo en M3 coupe fullastet med utstyr + en Alpina B5S til ca. samme pris...(jada Alpinaen mangler 60 HK og er 240 kg tyngre noe som gir hele 0,9 sekunder dårligere 0-100 km/t og hele 7 km/t lavere toppfart...). Langt under denne prisklassen kan man også få en relativt grei Porsche 911 GT2 som har samme ytelser som Lexusen.. Skal bli spennende å se hvordan den hevder seg i dette segmentet... Det finnes jo som påpekt over også flere andre alternativer som er konkurransedyktige ikke minst når det gjelder kjøreytelser. Håper Lexusen tas en runde på Ringen så får vi se hvor god den egentlig er.
jonr- Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 hva er så kult med dyre sportsbiler? man får jo snekra sammen bil i garasjen til en brøkdel av prisen som kjører ræva av den, som ser bedre ut og er langt mer stilfullt og tøft. 1) Jeg skal love deg at det er flere av de som lurer på hva som får ungdommer (og gutter som aldri vokser) til å bruke sinnsyke summer på slitne biler fra forrige århundre (S2er, Cosworther, 240er, E34 M5er...), enn det finnes av de som heller ville brukt en million på en ihjæltrimma/kjørt halvveis ikon fra 20 år tilbake. 2) Jeg vil gjerne se bilen du sier at du ville klart å snekre sammen som ser bedre ut. 3) Du trenger ikke å snekre noe selv, skal du leke "jeg har kjappest bil" kan du ringe til engelskmenn og kjøpe en Radical eller en Ultima GTR og rundkjøre alt som finnes på skilter. Det vil koste deg rundt 350.000 - 600.000 NOK. 4) De som kjøpe dyre sportsbiler kjøper mer enn bare bilen, de kjøper en opplevelse og får oftest det de betaler for. Eiere av slike biler er ikke direkte ulykkelige, for å si det sånn. De fleste er entusiaster på lik linje som oss, bare at de har mere å rutte med. I dag henger McLaren F1 og Enzo eiere på nettforumer og diskuterer bil med folk som eier skrap, fordi de er entusiaster og ikke ignorante bastarder som noen kanskje tror de er. De får med dette: Lyden, komprimisset mellom grep og hverdagslig levbart komfortable understellet, byggekvaliteten, driftsikkerheten, ikke-fade-bare bremser, unik design og bøttevis med stilige detaljer, jevnt med krefter over registret, naturlig aspirerte 600 hk, dagens sikkerhetsstandard i karrosseri med mer som du ikke vil klare i din hjemmesnekra bil. 5) Jeg aner en viss misunnelse her, men det er kanskje bare meg. Latterlig, hadde sikkert brukt mange ganger så mye penger på bil som det den der koster hvis jeg var milliardær, men aldri at jeg hadde kjøpt en ny supersportsbil. Det er money wasted. Like greit siden du ikke er målgruppen, for alt jeg vet er at McLaren F1 fåes for 2,5 million $ i dag, firedobling av salgspris som ny. Zondaer koster dobbelt så mye brukt som de gjorde nye. Enzo koster tre ganger så mye som da den var ny. F40 har ikke mistet noe i verdi på to tiår. Før finanskrisa slo inn var ordrebøkene hos Pagani, Lamborghini, Ferrari og Porsche stappfulle hele året. Ergo er det nok av folk som ikke føler at dette er money wasted, men siden du føler det så skal jeg ikke si noe i mot det. Da hadde det blitt værstingbygg av div gamle biler + en ny bruksbil E-klasse med litt stor dieselmotor. Ja, for en drosjetralle med dieselmotor er jo virkelig noe det står respekt av. Jeg kan på en måte se din lidenskap for gamle verstingbygg, men synes at du likevel har for trangt syn og går glipp av mye herlighet bilverdenen har å by på. Misforstå meg rett, jeg er glad i bygg det har blitt lagt spenn og svette i, men syntes du bare var litt for negativ i posten din. Nå fremstod jeg som en arrogant forsvarer av denne bilen, men jeg forsvarer det som fortjener å bli forsvart. PS: Du er gatebilfan antar jeg? Dette er det beste innlegget jeg har lest p.t ! Så tommel OPP, åtte stjerner i margen, 100poeng i lomma, trekvart ballong... nei.. nå datt jeg ut... hehe:P Jeg var på vei til å svare, men så slapp jeg. Utrolig bra skrevet! Innlegget ditt burde vært en tankevekker for mange. - Hva er greia med f.eks. 240 hysteriet? VOLVO 240!!!! VERDENS BESTE BIL!!!! - ok! Så du hadde valgt en trimma 240 fremfor en splitter ny Ferrari? JA! SÅKLART. ER DU DUM ELLER? 240 !!! 4 LIFE!!! osv...osv...osv... (ikke for å direkte sammenligne med BMW-745iA, men jeg ser et par likheter..) BMW-745iA: Jeg sier ikke at du er sånn, men måten du ordla deg på, oser misunnelse lang vei. Misunnelse er det verste jeg vet... De som går å klager over andres velbehag, burde finne seg andre ting å bruke unødvendig krefter på. Et eks: Jeg overhørte et par på Gatebil for et par år tilbake. Vi stod å beskuet en meget fin ferrari.. Det eneste jeg hørte var hvor feit sjåføren var og hvor teit det var å bruke ferrari skjorte da du kjørte ferrari. "se på han.. hva tror han at han er" ??? Han har sikkert vinni på lotto.. fyfaen. For en idiot. Han kunne hvertfall bytta felga, ja, de var stygge.. osv osv.. Til slutt så gikk jeg.. ...Så mye ufortjent søppelprat. Jaja... Da fikk jeg fyrt litt oppunder.. Håper jeg ikke får alt for mange uvenner nå ,men jeg tror veldig mange er enig med meg. hehe.. og resten av det jeg skulle si har "NoeKult" beskrevet ovenfor. Nå fremstod jeg som en arrogant forsvarer av "Noekult" sin post, men jeg forsvarer det som fortjener å bli forsvart. =)
zmikkey Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 synes den var rå! hvis jeg var milliardær kunne jeg lett brukt litt "lommerusk" på denne her
noekult Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 hva er så kult med dyre sportsbiler? man får jo snekra sammen bil i garasjen til en brøkdel av prisen som kjører ræva av den, som ser bedre ut og er langt mer stilfullt og tøft. 1) Jeg skal love deg at det er flere av de som lurer på hva som får ungdommer (og gutter som aldri vokser) til å bruke sinnsyke summer på slitne biler fra forrige århundre (S2er, Cosworther, 240er, E34 M5er...), enn det finnes av de som heller ville brukt en million på en ihjæltrimma/kjørt halvveis ikon fra 20 år tilbake. 2) Jeg vil gjerne se bilen du sier at du ville klart å snekre sammen som ser bedre ut. 3) Du trenger ikke å snekre noe selv, skal du leke "jeg har kjappest bil" kan du ringe til engelskmenn og kjøpe en Radical eller en Ultima GTR og rundkjøre alt som finnes på skilter. Det vil koste deg rundt 350.000 - 600.000 NOK. 4) De som kjøpe dyre sportsbiler kjøper mer enn bare bilen, de kjøper en opplevelse og får oftest det de betaler for. Eiere av slike biler er ikke direkte ulykkelige, for å si det sånn. De fleste er entusiaster på lik linje som oss, bare at de har mere å rutte med. I dag henger McLaren F1 og Enzo eiere på nettforumer og diskuterer bil med folk som eier skrap, fordi de er entusiaster og ikke ignorante bastarder som noen kanskje tror de er. De får med dette: Lyden, komprimisset mellom grep og hverdagslig levbart komfortable understellet, byggekvaliteten, driftsikkerheten, ikke-fade-bare bremser, unik design og bøttevis med stilige detaljer, jevnt med krefter over registret, naturlig aspirerte 600 hk, dagens sikkerhetsstandard i karrosseri med mer som du ikke vil klare i din hjemmesnekra bil. 5) Jeg aner en viss misunnelse her, men det er kanskje bare meg. Latterlig, hadde sikkert brukt mange ganger så mye penger på bil som det den der koster hvis jeg var milliardær, men aldri at jeg hadde kjøpt en ny supersportsbil. Det er money wasted. Like greit siden du ikke er målgruppen, for alt jeg vet er at McLaren F1 fåes for 2,5 million $ i dag, firedobling av salgspris som ny. Zondaer koster dobbelt så mye brukt som de gjorde nye. Enzo koster tre ganger så mye som da den var ny. F40 har ikke mistet noe i verdi på to tiår. Før finanskrisa slo inn var ordrebøkene hos Pagani, Lamborghini, Ferrari og Porsche stappfulle hele året. Ergo er det nok av folk som ikke føler at dette er money wasted, men siden du føler det så skal jeg ikke si noe i mot det. Da hadde det blitt værstingbygg av div gamle biler + en ny bruksbil E-klasse med litt stor dieselmotor. Ja, for en drosjetralle med dieselmotor er jo virkelig noe det står respekt av. Jeg kan på en måte se din lidenskap for gamle verstingbygg, men synes at du likevel har for trangt syn og går glipp av mye herlighet bilverdenen har å by på. Misforstå meg rett, jeg er glad i bygg det har blitt lagt spenn og svette i, men syntes du bare var litt for negativ i posten din. Nå fremstod jeg som en arrogant forsvarer av denne bilen, men jeg forsvarer det som fortjener å bli forsvart. PS: Du er gatebilfan antar jeg? Dette er det beste innlegget jeg har lest p.t ! Så tommel OPP, åtte stjerner i margen, 100poeng i lomma, trekvart ballong... nei.. nå datt jeg ut... hehe:P Jeg var på vei til å svare, men så slapp jeg. Utrolig bra skrevet! Innlegget ditt burde vært en tankevekker for mange. - Hva er greia med f.eks. 240 hysteriet? VOLVO 240!!!! VERDENS BESTE BIL!!!! - ok! Så du hadde valgt en trimma 240 fremfor en splitter ny Ferrari? JA! SÅKLART. ER DU DUM ELLER? 240 !!! 4 LIFE!!! osv...osv...osv... (ikke for å direkte sammenligne med BMW-745iA, men jeg ser et par likheter..) BMW-745iA: Jeg sier ikke at du er sånn, men måten du ordla deg på, oser misunnelse lang vei. Misunnelse er det verste jeg vet... De som går å klager over andres velbehag, burde finne seg andre ting å bruke unødvendig krefter på. Et eks: Jeg overhørte et par på Gatebil for et par år tilbake. Vi stod å beskuet en meget fin ferrari.. Det eneste jeg hørte var hvor feit sjåføren var og hvor teit det var å bruke ferrari skjorte da du kjørte ferrari. "se på han.. hva tror han at han er" ??? Han har sikkert vinni på lotto.. fyfaen. For en idiot. Han kunne hvertfall bytta felga, ja, de var stygge.. osv osv.. Til slutt så gikk jeg.. ...Så mye ufortjent søppelprat. Jaja... Da fikk jeg fyrt litt oppunder.. Håper jeg ikke får alt for mange uvenner nå ,men jeg tror veldig mange er enig med meg. hehe.. og resten av det jeg skulle si har "NoeKult" beskrevet ovenfor. Nå fremstod jeg som en arrogant forsvarer av "Noekult" sin post, men jeg forsvarer det som fortjener å bli forsvart. =) Ja og pga min geniale post skylder du meg en sittepåtur i M3en din Hehe. Men takk!
BMWentusiasten Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 enig med dere! Greit å droppe sitater fra nå av? holdt på å knekke scroll-hjulet...
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Hvorfor skal jeg være misunnelig? At jeg er misunnelig blir barnslig å påstå, for jeg har hatt det så mye moro opp i gjennom åra som dere bare kan drømme om, i form av herjing, fyll, bilkjøring,reising og hva det måtte være.. jeg verdsetter intelligens, kunnskap og autoriteter når det gjelder personlighet, ikke lommebok. At en tilbakestående kar med for mye peng klarer å dra kortet og få finansiert en original ferrari imponerer meg ikke, tvert imot, det ser jeg ned på.. Mens lærere jeg har hatt på skolen f.eks, innen språk, historie osv. dem imponerer meg og dem er jeg misunnelig på, når det gjelder hva de kan, akkurat som mekanikere som har bygd monster-gatebiler av sin kunnskap og sine ressurser! Men for all del, men siden du i det heletatt NEVNER misunnelse, som jeg ikke hadde tenkt på engang, kanskje dere er det? Jeg blir lei meg når jeg hører folk skrike, SJEKK en e46 m3, sinnsykt, jeg gråter over hvor rå den er, så blir den parkert av en høreapparat-brun 242 med takgrinner og 650hk til 150 000kr.. Det finns biler jeg gjerne skulle hatt, men ingen av dem er nyere enn 1995, etter den tid sluttet de å lage biler.. Jeg kan si som så at jeg overhode ikke ha r noe grunn til å klage over andres velbehag, bare så det er sagt. Joda, finns ferrarier, nye supersportsbiler som er gromme... men når jeg ser prisen, så ler jeg bare og gråter.. ikke fordi jeg er så veldig misunnelig, men blir trist over at folk betaler millioner for EN bil, men for flere gamle så er det bare bra! Men nye biler og generelt EN bil til over en million, det ser jeg på som galskap og idioti. Men hvis du VIRKELIG er mangemilliardær og kan kaste penger i hytt og pine, så for all del..dem skal få lov til å kjøpe det, men det hadde ikke skjedd fra min side. Da hadde jeg nok hatt hundrevis av GAMLE gromme biler, for alt etter 1996 er datamaskiner, ikke biler.. ingen VIRKELIGE entusiaster liker det. Hvorfor er det bygg til godt over en million og folk som kanskje har flere værstinger til millioner av kroner som er gamle? jo, fordi det er det som er stil og gromt! MEN, hvis jeg kunne fått en ferrari r430 til 500.000kr, så hadde jeg utvilsomt kjøpt den, dette sier jeg ikke fordi jeg ikke har råd(det har jeg heller ikke, da jeg er student) MEN jeg bilen leverer ikke nok kraft eller hjulspinn til å være verdt særlig mer.. og når den kanskje koster 2-2,5 millioner, så blir det latterlig, når du kan ha det MYE mer moro i en volvo til 150 000kr, for det kan du nemlig! Det er FORHOLDENE satt opp mot hverandre jeg syns er så tragisk, at du får en dauere bil til 2,5 mill enn til 150 000kr med de rette delene, i tillegg ser den bedre ut og er mer stilfullt! Hva majoriteten av befolkningen syns om det bryr meg ingenting, da de ordentlig store gutta med stil syns det er kult. Hvis man er fra bygda, så ser man nemlig ned på byfolk og dårlig smak av biler. Det er så vanvittig fjortis å hyle når man ser en ferrari som er original, men å se, det gjør jeg selv, mest pga lyden! Men sitatet til Nicolas Cage forkorter innlegget mitt: jeg så tre ferrarier utenfor en bar, så sier han litt etterpå: hva er man om man kjører en shelby 67 gt 500? monssieur eller hvordan det nå skrives på fransk.
BMWentusiasten Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Hvorfor skal jeg være misunnelig? At jeg er misunnelig blir barnslig å påstå, for jeg har hatt det så mye moro opp i gjennom åra som dere bare kan drømme om, i form av herjing, fyll, bilkjøring,reising og hva det måtte en være.. Men for all del, men siden du i det heletatt NEVNER misunnelse, som jeg ikke hadde tenkt på engang, kanskje dere er det? Kanskje ikke misunnelig, men arrogant/overlegen er vel mer riktig. Det finns biler jeg gjerne skulle hatt, men ingen av dem er nyere enn 1995, etter den tid sluttet de å lage biler... Ouch!
code13 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 syns dette var en meget pen bil! og nye toyota ft-86. neida, men mange har forskjellige syns på biler. noen liker high-tech kjøretøy, andre mennesker liker det gamle og oldschool og hater servo-styring, forhjulsdrift,abs, tc og andre liker hestekrefter. noen liker sikkerhet og miljø, noen liker design. noen andre liker showoff. Vi alle har våres hjerte tyngre på noen punkter enn andre, sånn er det. Jeg er den som setter pris på design og high tech (mener teknologi, servo, anti spinn, o.l) jeg bryr meg ikke om hesterkrefter eller hvor for den går fra 0-100 for. Jeg ler meg ihjel når folk snakker om "ÅÅÅ FY FAEN DEN BILEN GÅR 0-100 på 6 sek!" - Åja! HAHA din taper, min går på 5.9 LOL!" men skjønner at noen liker dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå