Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fantastisk emne, innrømmer det, men det var ikke enkelt å finne på noe annet :)

Viftebladene på kupevifta mi er ikke så stramme som de skulle ha vært så de beveger seg langs akselen. grunnet design og rotasjonsretning vil disse da dra seg inn mot motoren fra begge sider. dette skaper friksjon mellom plastdelene i huset og viftebladet/trommelen. Dette vil på sikt brenne motoren og bråker noe inne granskauen.

Jeg trenger altså noe som fikserer bladene/trommlene på akselen f.eks en hylse med en settskrue i. Problemet er at jeg ikke klarer å finne dette noe sted, eller har idè om noen som kan ha slikt.

Akselen er 8mm og hylsene kan være opptil 8mm breie med en eller flere settskruer. Håper noen kan hjelpe..

Skrevet

du kan jo lage en, husk at dette går ut over balansen i vifta og sannsynligvis vil ta knekken på den uansett.

Hva med og bytte delen?

Altenativt en seger ring eller en anne slags låsering. vil tro der er noen spor i akselen fra før av?

Skrevet

ikke noe spor :( tror jeg veit hvilken ring du mener og de er enklere å få tak i.

Balansen ville blitt svært lite påvirket da en skruen stort sett har vekta på hullet som er borret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...