ThomasJ Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Lurte på om det er noen som kan fortelle om det er fort gjort å montere shortshift på E36? Tenkte litt på å prøve å montere det på min om det ikke var for mye jobb. Noen som kan forklare fort hvordan/hva som må gjøres, evt. legge ut link hvis det allerede er en tråd om dette inne på siden ? Takker for svar
Flatshift Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 har montert på min 5 serie. gikk greit. eneste du må gjøre er å bøye girstanga som går over hardykoblinga. det er forklart i DIY =) lykke til http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13088
S.Arnesen Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Bøye girstanga? Er veldig enkelt å montere. Du fjerner alt som er rundt stanga i interiøret, også går du under bilen, løsner det klipset som holder girstanga fast i overføringen. Etter det så dytter du overføringsstanga ut av bunn på girstanga. Så går du inn i bilen, vrir foringen som kula på stanga sitter i også drar du stanga opp. Jeg måtte bruke kniv til å lirke opp foringen, da den kan sitte ganske godt.... Tar dg en halvtime når du ikke har gjort det før tenker jeg...
Flatshift Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 nei. ikke bøye girstanga. men stanga som går i bunnen av girstanga og fram på girkassa så den ikke tar i hardykoblinga!
engen90 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Altså giroverføringa Jeg hadde samme problem på e30'n min, bare det at den tok neddi den greia bak hardykoblinga. Litt usikker på hva den var til, men så ut som den skulle beskytte noe også var det gummitapper på den som stakk ut. Så jeg gjorde kort prosses og skjærte av de gummitappene så subba det ikke mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå