footch Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Satte nettop inn en m42 i min 318i men da vi koblet til batteriet så ble det bare et klikk i starteren (har ikke koblet til coilene, skulle bare se om starteren gikk) Så det jeg lurte på var om hvor mange jordigskabler det er, og hvor de skal. Har en fra minuspolen, som går til 2 ledninger, en til sikringsboksen(?) å en som jeg ikke helt vet hvor skal den går liksom ned i midten av motorrommet så den skal kanskje bak på blokka eller?
kteks Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 det skall være jording på motoren ja. enten i karosseriet eller på batteriet.. prøv å sett den på motoren du
footch Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Holdte den intill motoren vi vridde rundt nøkkelen, men ble bare et klikk, gikk ikke rundt. Så.. da går det en fra jordinga på batteriet inn i blokka. men den blir delt til 2, så hvor skal den andre da?
Mexos Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 har du fjernet strømledningen som går originalt til m40 motoren? alt av elektrisk går via elnettet på m42 motoren, så den strømledningen som går over torpedoveggen på m40 motoren skal bort. Ellers er det jording til motoren nede på høyre motorfeste som skal kobles til karosseriet. Så må strømledningen i motornettet kobles til plusspunktet ved sikringsboksen. Virker på meg som du har blandet strøm og jording litt. Jording er minus og er kun 1 ledning som går fra batteriet og rett til karosseriet. Så skal det være en strømledning som går fra motornettet og til batteriskoen som sagt
footch Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Okei, var ute og så på det, Det er en jordingskabel (ikke sant?) og den går ned i stålet ved batteriet. Men fra plussen går det en ledning bort til sikringsboksen, og halveis dit kommer det enledning til ned..Hvor i svarte skal den? xD
Aquarius Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Den lederen du ikke har tilkoblet er trolig rød - og noe kraftigere enn den røde du har ført til sikringsboksen. Den tykke røde skal kobles på starteren, som har videre kobling til dynamo. At det bare klikker når du prøver å starte, bekrefter at starteren mangler spenning. Det er kun innslagsreleet som får spenning. Husk å ta av batteripolen før du kobler på starter (så du ikke kortslutter noe).
footch Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Den lederen du ikke har tilkoblet er trolig rød - og noe kraftigere enn den røde du har ført til sikringsboksen.Den tykke røde skal kobles på starteren, som har videre kobling til dynamo. At det bare klikker når du prøver å starte, bekrefter at starteren mangler spenning. Det er kun innslagsreleet som får spenning. Husk å ta av batteripolen før du kobler på starter (så du ikke kortslutter noe). Stemte godt det var ute i snytfylla og fant ut jeg skulle fikse shiten, og det gjorde jeg, kom en løpende ut døra rimelig forbandet for at jeg starta bilen uten manifold eller noe på, det bråka visst litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå