Mikkel Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 kan ikke tenke meg det skal være slik når man slår på nærlys så slår lyset i hele dashborde av?? lys i spillern er det da men ingen andre plasser. slår man på park kommer det til bake. noe som kunne tenke seg vite hva som kan være feiln? eventuelt vite noe jeg bør skjekke ang dette?. er en 316 e30 86modell.
Kurt L. Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=107253 samme problem i denne tråden
Mikkel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 hmm det dær er jo ikke direkte samme feil. eller det di dær dioder greijene du sikter til?
h4ns3n Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Hva skjer når du drar hendelen helt ut da? Når du skal bruke fulltlys liksom
Mikkel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 skjer akurat det samme om den er helt ute eller inn.
Mikkel Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 ingen som vet? eller kan tenke seg hva feiln kan være?
Kurt L. Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Siden ingen vet hva de leter etter så gikk jeg ut i bilen og demonterte sparkepanelet venstre side for å vise her inne: Dersom en ser der som jeg har brukt rosa, så sitter det en diode. Dersom denne ryker forsvinner parklysa på bilen i alle stiller unntatt park. Ta ut denne og sjekk med måleapparat om det er kontakt gjennom den ene veien. mål først en vei og så bytter du om ledningene på apparatet og måler igjen, ene eller andre veien skal det være kontakt. Koblet fra denne i bilen min og da ble det slik som du beskriver.
Fliid Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Ligger en under innstegslisten på høyre side, også.
Mikkel Posted October 25, 2009 Author Posted October 25, 2009 Siden ingen vet hva de leter etter så gikk jeg ut i bilen ogdemonterte sparkepanelet venstre side for å vise her inne: Dersom en ser der som jeg har brukt rosa, så sitter det en diode. Dersom denne ryker forsvinner parklysa på bilen i alle stiller unntatt park. Ta ut denne og sjekk med måleapparat om det er kontakt gjennom den ene veien. mål først en vei og så bytter du om ledningene på apparatet og måler igjen, ene eller andre veien skal det være kontakt. Koblet fra denne i bilen min og da ble det slik som du beskriver. takk men var desverre ikke den som var noe feil på:/ probleme mitt er at lyset i hele dashborde inkludert speedometeret slår seg av vis du trekker brytern helt ut eller setter den helt inn. og den kommer kun tilbake vis du setter på parklys.
Mikkel Posted October 25, 2009 Author Posted October 25, 2009 Ligger en under innstegslisten på høyre side, også. undergulv matten? går den til baklysene? har ikke problemer med baklysene.
Mikkel Posted October 25, 2009 Author Posted October 25, 2009 noen andre som kan tenke seg hva problemet kan være? mulig dioden er svak eller dålig som gjør det?
Mystery Posted October 29, 2009 Posted October 29, 2009 Det er nokk selve lysbryteren som har fått det... Hadde samme problemet på min e30, og da byttet jeg ut lysbryteren og da fungerte alt som det skulle
Recommended Posts