Rune82 Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Ser pakningen til toppdekselet svetter en god del olje og lurte på å skifte denne. Aldri gjort sånt før så - noe jeg må vite? F.eks. Skal boltene strammes med et visst moment? Bør boltene skiftes? etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Ingenting? Bare å pusse rent etter gammel pakning, slenge på ny og skru det så stramt jeg får det med gamle boltene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Jeg gjorde som du skrev på m50 ... Ikke hatt noe problemer etterpå, men heller ikke sjekket at plugghull er frie for olje enda.. Men m43 får kanskje ikke olje i plugghull om denne pakninga lekker..? Bare ut fra motor? Du drar ikke til alt du klarer liksom.., da vil du jo dra over noe, men sånn passe.. Moment står i Haynes'n mener jeg.., men den er ikke tilgjengelig her nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Ser den har pakninger i hvert enkelt skruhull, så kan nok lekke der også ja. Så er egentlig et moment der, men går sannsynligs bra altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 9.??nm mener jeg momentet er på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Ah, takk. Det betyr med andre ord at en IKKE skal stramme så veldig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 på m50 så mener jeg moment var 10nm og 15nm. Der er det først skrudd en pin-bolt elns i toppen, og så mutter oppå der igjen. Ikke stramme så mye nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Glimrende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Ikke at jeg er så hysterisk altså , men kom meg inn på autodata her, og ser det står M6 = 10 nm M7 = 15 nm sånn for nyskjerighetens skyld - hva mener de med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 betyr det rett og slett at en først skal stramme 10 Nm på alle før en går over med 15 Nm, eller betyr det 10 nm på bolten og 15 nm på mutteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 25, 2009 Share Skrevet Oktober 25, 2009 M6(6mm skrue) skal strammes til med 10Nm mens M7(7mm) skal strammes til med 15Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå