Jump to content

oljelekkasje toppdeksel M43


Recommended Posts

Posted

Ser pakningen til toppdekselet svetter en god del olje og lurte på å skifte denne. Aldri gjort sånt før så - noe jeg må vite?

F.eks. Skal boltene strammes med et visst moment? Bør boltene skiftes? etc

Posted

Jeg gjorde som du skrev på m50 ...

Ikke hatt noe problemer etterpå, men heller ikke sjekket at plugghull er frie for olje enda..

Men m43 får kanskje ikke olje i plugghull om denne pakninga lekker..? Bare ut fra motor?

Du drar ikke til alt du klarer liksom.., da vil du jo dra over noe, men sånn passe.. Moment står i Haynes'n mener jeg.., men den er ikke tilgjengelig her nå..

Posted

Ser den har pakninger i hvert enkelt skruhull, så kan nok lekke der også ja. Så er egentlig et moment der, men går sannsynligs bra altså?

Posted

på m50 så mener jeg moment var 10nm og 15nm.

Der er det først skrudd en pin-bolt elns i toppen, og så mutter oppå der igjen.

Ikke stramme så mye nei.. :)

Posted

Ikke at jeg er så hysterisk altså :), men kom meg inn på autodata her, og ser det står

M6 = 10 nm

M7 = 15 nm

sånn for nyskjerighetens skyld - hva mener de med dette?

Posted

betyr det rett og slett at en først skal stramme 10 Nm på alle før en går over med 15 Nm, eller betyr det 10 nm på bolten og 15 nm på mutteren?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...