Steven Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Har nettopp montert effekt økningschip på min 525tds. Hadde plussen av batteriet en stund før jeg kobla fra hjernen. Og selve chipbyttet har jeg gjort en del ganger før på andre biler så demontering og montering gikk smertefritt. Bilen starta akkuratt som før etterpå. MEN automatkassa ser ut til å henge i "snømodus" eller noen form for nødmodus. Går ikke over 3000rpm og slurer veldig mye. Reagerer heller ikke på kickdown eller girbytte "manuelt" på spaken. Kassa har en sånn knapp med snø, økonomisk og sport kjøring. Kan det være selve knappen som har tatt kvelden eller en sikring/rele til kassa? Var da merkelig at dette skulle skje nå. Irriterende da jeg var spent på å teste effektøkningen, får jo ikke dra på da kassa bare slurer! Håper noen har et raskt svar på dette.
Ballder Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Indikerer at kassa kjører i nødmodus (kun 3dje gir) hvilket den også gjør i "snømodus" slik at den skal slure på kassa i stedet for på hjulene. Har ingen løsning bortsett fra en avlesing evnt. prøve orginalchip igjen. Men burde ikke kjøre slik den er nå, da det vil tygge opp lameller i løpet av kort tid grunnet mye sluring.
mspec Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 automatkassa til en kompis som kjører en 330cia gikk i nødmodus forrige uke..men da spretter den i 4 gir hver gang han starter/kjører.. trudde det var fast at 4 gir var nødmodus giret?
Steven Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 Ok, tror muligens det kan ha sjedd noe i sammenheng med at jeg kobla fra batteriet en stund. Jeg sjekka også alle sikringene og relene under setet bak for å undersøke en annen irriterende feil med interiørlysene. Men jeg rørte ikke de to boksene som står nedi der, kun rele og sikringer. Den er i nødmodus ja eller snømodus. Men reagerer ikke på noen ting utenom revers. Ellers går den bare slurete framover. Men har hatt plussen av batteriet noen timer nå å håper det kan slette evt. feilkoder. Så skal ut å teste igjen nå. Hvis ikke det fungerer får jeg ta å bytte til originalchip igjen å se om det hjelper. Godt at du sier ifrå om at du har kasse til meg Astri Greit å ha på lur i nærområdet om det har/eller skulle ta kveld
Steven Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 Problemet fiksa seg når jeg bytta tilbake til originalchippen. Lurer på hva den andre chippen var programert til da den fikk kassa til å gå i nødmodus. Kanskje den mangla noe greier da det står TDS på den hvertfall. Men får ta en mail til de som solgte den på ebay å høre
Fekzen Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Hallå Steven, Mitt tips är att inte köpa chip på ebay! För det cirkulerar så mycket skit där så man har ingen aning om vad det faktiskt är man stoppar i bilen. Så är man minsta rätt om bilen så är det dumt handla chip där. Jag gissar att det man gjort är att dem inte har fixar checksumman rätt i chipet, då kan sådana fel uppstå. Samma sak med tex Siemens MS41 (328i E36 etc) så hamnar den i nödläge om checksumman är fel och man kan inte varva mer än runt 2000 rpm. Kan också vara så att mjukvaru versionen på det chipet du köpt inte fungerar tillsammans med din box och motor. Mvh//A
Steven Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 Okey, takk for info! Kan nok stemme det at chippen ikke passer hjernen eller at den er programmert feil. Men har bestilt fra dem før og fikk da en chip som virka. Da til en 325 M50 sugemotor. Men ser du fekzen driver med chipping, hva skal du ha for en chip som fungerer til denne bilen da?
Fekzen Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Jopps! Skicka mig lite mer info via PM och även vilket nummer du har på din styrbox så ska jag kika på det! Mvh//A
Steven Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 hehe, nå er det litt flaut å si dette men jeg fant ut at det var visst girkassehjernen jeg hadde prøvd å chippe Så da sier det jo seg selv at girkassen ikke ville godta dette Så fant den rette hjernen av de 3 som står oppi der og åpna den. Der står det jo faktisk 2 chipper, helt like og nesten samme nummer. Kun siste tall som skiller dem, 14 og 15. Så tror faktisk det må to chipper til for å chippe denna kjerra :/ prøvde hvertfall "trimchippen" i begge uten resultat. Bilen ville ikke starte en gang med trimchippen i en av dem.
huldra66 Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Hei Jeg kjøpte selv chip fra denne karen på Ebay, har chippet flere biler med chipper fra han her uten problemer, Billig og enkelt, se link. Hilsen Terje http://cgi.ebay.de/Tuningchip-318-320-3 ... 05a4767per http://stores.ebay.de/SJK-DIGITAL http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=38942&highlight=
Recommended Posts