Jump to content

BMW E36, 1992 Tekninske problemer!

Recommended Posts

Posted

Hei, nå har jeg prøvd lenge å få fått fikset dette problemet her, men skjønner ingenting. :?

Jeg sliter nemmelig med sentrallåsen på bilen min, når jeg trykker ned låsepinnen på førersiden så låser alle dørene seg og rett etterpå låser de seg automatisk opp igjen.

Og når jeg vrir nøkkelen utenfra så åpner bare førersiden. Er helt grønn når det gjelder sentrallås, så jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med dette problemet her. :D

Takk på forhånd folkens !

Posted

Når dørene låser seg opp igjen, er det pga feil på en eller flere av sentrallåsene / motorene.

Styreenheten mangler signal på at døren er låst, og låser alt opp igjen på grunn av det.

Når du derimot låser 2. gang rette etterpå så funker det? (da tar ikke styreenheten hensyn til feilen).

Feilen kan skyldes defekt motor ?

Eller mest sannsynelig brudd/brent ledning en plass?

På min hadde dørtrekket hengt litt løst øverst i kanten og gnukket av isolasjonen på ledningene, som førte til kortslutning.

Du får nesten ta av dørtrekk og se?

Låser alle dører seg 2. gang?

Eller er aldri førerdøra med om du ikke bruker nøkkelen i den?

Prøv å bruk passasjerdøra, evt bagasjeluka om du får brukt sentrallåsen derfra (går på noen e36).

Har motorer om du trenger ;-)

Posted

hmm, dette virket tungvindt. Men har tatt av dørpanelenet på fører siden, men skjønner ingenting. Finner til og ikke sentrasmotoren, ingen andre muligheter å fikse dette problemet på? :(

Posted

sitter på låsehaken i dørkarmen. Du kan også prøve å teipe rundt den med el-tape. Problemet bruker å være at denne er litt slitt, så sentrallåsen tror at døra er åpen. Teip over denne så skal du se at den blir ordentlig trykt inn når du lukker døra. Og da kanskje det fungerer

Posted

Det jeg fant ut nå er at, sentrallåsen reagerer bare fra førersiden og ikke fra passasjer siden. Men når jeg låser førerdøra så går alle låsene ned så kommer de seg automatisk opp igjen rett etterpå. Men hvis jeg gjenter det en 10 - 12 ganger så låser alle dørene seg tilslutt. Men må gjøre det samme hver gang.

Det betyr vel at sentrallås motorene fungerer, men hva er det som er problemet da? :?

Posted

Jensemann23 tusen takk for hjelpen ;D Det var det som var problemet. Men jeg et annet lite problem. Og det er at instrument lyset kommer og går som det vil. Og når jeg bruker venstre blinklys blinker hele instrumentet og nødblinklyset. Og instrument lyset lyser ikke som oftest, men plutselig under kjøring kommer den på hvis jeg tar bryteren av og på? :?

Posted

Fint at det ordnet seg, satt du på teip på bryteren?

Det andre problemet vil jeg tro er at en av kontaktene bak speedometeret er litt løse. skru ut 2 skruer i overkant av glasset, og lirk ut instrumentet. Kan hende det går uten å ta av rattet(skal gå). Sjekk om begge pluggene sitter ordentlig i bak instrumentet.

Sjekk også de to pærene som er hoved instrumentlys, sånne plast-dingser som du vrir på. Puss gjerne av de litt og skru de på plass igjen.

Posted

Jeg demonterte instrumentet i dag, og har gjort det før. Men kontaktene sitter helt fint, men pærene prøvde jeg ikke på. Skal se om jeg får det til i morgen.