Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har prøvd e30 med s38b38. Går sinnsjukt. Ingen tvil om at denne drar ifrå s50b30/b32. Men trur eg ville hatt S50 pga nyare motor, litt lettare. Og går meir enn godt nok.

Posted

Alle B32 kom vel med startsperre, så blir fort litt mere komplisert enn å bare lodde om ledninger i motrorkontakten. (om planen er å bruke orginal motorstyring da:)

Posted

S38 må du jo space travers ned, p.g.a. at motoren tar oppi panseret.

Hvis en skal godkjenne blir dette værre p.g.a. at motoren strekker seg lengre over fremre aksel og da vil en få mye mer arbeid ved godkjenning. Med tanke på overskridning av vekt på fremre aksel som er gjengitt i vognkort.

S50 er jo en "lettere" ombygning og en motor som en får veldig bra vektfordeling i E30. Vekt over fremre aksel vil ikke være et problem ved S50 ombygging, p.g.a den ikke strekker seg så mye over fremre aksel.

Vekt S38 149

Vekt S50 155,4 kg

Vekt M20 115kg

Men "fun" faktoren vil bli høyere med bruk av S38 kontra S50 :twisted:, hvis en spør meg.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...