Just-turbodiesel Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 nesten flaut å spørre om, men jeg og fattern plundrer som f... med å få noe respons i bremsene på e30'n. Fyller opp påfyllinga til topp, så har vi lufta på hvert hjul foran, men det kommer ikke bremsevæske fram og det minker svært lite på påfyllinga, har lufta hovedpumpa også, men fortsatt null respons, kun luftlyden, når man holder tommelen over slangen, så er det vakuum når man slipper opp bremsen. Merkelige greier.. nettopp fått calliperne fra overhaling, er det noe spesielt med luftinga på disse? har som sagt ingen erfaring med disse bilene. Kan hovedpumpa være deffekt(den funka som bare det når jeg demonterte, så bør vel virke nå også? når jeg ikke har brukt bilen) på forhånd takk
h4ns3n Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Jeg plundret også som f... med å få noe respons på min 320 E30 når jeg byttet til bremseskiver bak. Luftet og luftet, men pedalen gikk fortsatt i bunn og null bremseeffekt.. Endte opp med å låne lufteverktøy for å gjøre det, da fikk jeg bremser til slutt.. Pass på så ikke nivået går under slangen til clutchen, da må denne luftes også.
Just-turbodiesel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 clutchen funker og den trengs ikke å luftes.. men får bare prøve, så får vi se.. takk for svar i hvertfall.
Fixfax Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 halvliter flaske med slange ned i er skuddsikkert lag ett hul i korken, tre nedi en passende slange for luftenipler, flaska må ha litt br. væske, slik at slangen ligger i væske nedi flaska, åpne nippelen, sett andre enden av slangen over nippelen, så er det bare og pumpe 15 ganger på hvert hjul, da blir det hundre.
h4ns3n Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Hmm, aldri hørt om den metoden før, den må testes engang;)
Just-turbodiesel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 halvliter flaske med slange ned i er skuddsikkert lag ett hul i korken, tre nedi en passende slange for luftenipler, flaska må ha litt br. væske, slik at slangen ligger i væske nedi flaska, åpne nippelen, sett andre enden av slangen over nippelen, så er det bare og pumpe 15 ganger på hvert hjul, da blir det hundre. får prøve den patenten der ja
Fixfax Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Hadde litt dårlig tid, trenger ikke og stenge nipplen etter hver pump. prosedyren er 15 pump, holde pedalen inne på siste pump, lukke nipplen, pumpe trykk, og så åpner en annen niplen mens man har trykk og stenger før han inni bilen slipper pedalen. Da må det bli hundre, jeg er lærling på bilverksted, og vi har lufteverktøy, men ser flere av de som har skrudd i mange år foretrekker denne metoden, den er minst like rask, og man får et resultat som er helt 100. husk rekkefølgen, alltid lufte lengst vekk fra beholderen: høyre bakhjul, venstre bakhjul, høyre forhjul, venstre forhjul. Har beholderen vært tom må du lufte alle hjula, du har skiftet calippere foran, og beholderen ikke gikk tom kan du lufte bare foran
Just-turbodiesel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 ja, veit det.. har bare lufta foran, men bremsebeholderen var full og er det nå. takk for tIps! Har prøvd det du sier, men er ikke helt ferdig. Fyllt opp calipperne foran.
Just-turbodiesel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 dessverre, fortsatt NULL liv, er ikke i nærheten av noe brems. Spørs om det er hovedpumpa, når jeg trykker på pedalen, sånn halvveis til bunn, så "slipper" pedalen på litt, sånn halvveis inn med pedalen. Noen som har noe formening?
Fixfax Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 er bremserøra sprukket da? :s denne metoden SKAL funke
Just-turbodiesel Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 er bremserøra sprukket da? :s denne metoden SKAL funke nei nei, ingen sprekker eller noe! Men jeg skjønner ingenting hvis det er pumpa som har tatt kvelden, har jo ikke rørt den siden den funka som bare det for to dager siden. Men hva tror dere? det må vel være pumpa? eller har ikke calliperne blitt fyllt opp allikevel? jeg tror det altså.. men men..
haavco Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Hadde litt dårlig tid, trenger ikke og stenge nipplen etter hver pump.prosedyren er 15 pump, holde pedalen inne på siste pump, lukke nipplen, pumpe trykk, og så åpner en annen niplen mens man har trykk og stenger før han inni bilen slipper pedalen. Da må det bli hundre, jeg er lærling på bilverksted, og vi har lufteverktøy, men ser flere av de som har skrudd i mange år foretrekker denne metoden, den er minst like rask, og man får et resultat som er helt 100. husk rekkefølgen, alltid lufte lengst vekk fra beholderen: høyre bakhjul, venstre bakhjul, høyre forhjul, venstre forhjul. Har beholderen vært tom må du lufte alle hjula, du har skiftet calippere foran, og beholderen ikke gikk tom kan du lufte bare foran Hvis du ikke vill stenge for hver gang må du ha slangen ligende i flaske med bremseveske, ellers kommer det luft inn
Fixfax Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Hadde litt dårlig tid, trenger ikke og stenge nipplen etter hver pump.prosedyren er 15 pump, holde pedalen inne på siste pump, lukke nipplen, pumpe trykk, og så åpner en annen niplen mens man har trykk og stenger før han inni bilen slipper pedalen. Da må det bli hundre, jeg er lærling på bilverksted, og vi har lufteverktøy, men ser flere av de som har skrudd i mange år foretrekker denne metoden, den er minst like rask, og man får et resultat som er helt 100. husk rekkefølgen, alltid lufte lengst vekk fra beholderen: høyre bakhjul, venstre bakhjul, høyre forhjul, venstre forhjul. Har beholderen vært tom må du lufte alle hjula, du har skiftet calippere foran, og beholderen ikke gikk tom kan du lufte bare foran Hvis du ikke vill stenge for hver gang må du ha slangen ligende i flaske med bremseveske, ellers kommer det luft inn om du leser inlegget jeg postet før det, så står det ^^,
Just-turbodiesel Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 jada, jeg har gjort dette en del ganger før på andre biler.. men her får jeg det overhode ikke til, eller både jeg og senior...veit ikke hva feilen er, spørs om jeg får bytte pumpa.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now