Gå til innhold

lufting av bremser - e30


Just-turbodiesel
 Share

Anbefalte innlegg

nesten flaut å spørre om, men jeg og fattern plundrer som f... med å få noe respons i bremsene på e30'n.

Fyller opp påfyllinga til topp, så har vi lufta på hvert hjul foran, men det kommer ikke bremsevæske fram og det minker svært lite på påfyllinga, har lufta hovedpumpa også, men fortsatt null respons, kun luftlyden, når man holder tommelen over slangen, så er det vakuum når man slipper opp bremsen. :roll: Merkelige greier.. nettopp fått calliperne fra overhaling, er det noe spesielt med luftinga på disse? har som sagt ingen erfaring med disse bilene.

Kan hovedpumpa være deffekt(den funka som bare det når jeg demonterte, så bør vel virke nå også? når jeg ikke har brukt bilen)

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plundret også som f... med å få noe respons på min 320 E30 når jeg byttet til bremseskiver bak.

Luftet og luftet, men pedalen gikk fortsatt i bunn og null bremseeffekt..

Endte opp med å låne lufteverktøy for å gjøre det, da fikk jeg bremser til slutt..

Pass på så ikke nivået går under slangen til clutchen, da må denne luftes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvliter flaske med slange ned i er skuddsikkert :)

lag ett hul i korken, tre nedi en passende slange for luftenipler, flaska må ha litt br. væske, slik at slangen ligger i væske nedi flaska, åpne nippelen, sett andre enden av slangen over nippelen, så er det bare og pumpe 15 ganger på hvert hjul, da blir det hundre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvliter flaske med slange ned i er skuddsikkert :)

lag ett hul i korken, tre nedi en passende slange for luftenipler, flaska må ha litt br. væske, slik at slangen ligger i væske nedi flaska, åpne nippelen, sett andre enden av slangen over nippelen, så er det bare og pumpe 15 ganger på hvert hjul, da blir det hundre.

får prøve den patenten der ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt dårlig tid, trenger ikke og stenge nipplen etter hver pump.

prosedyren er 15 pump, holde pedalen inne på siste pump, lukke nipplen, pumpe trykk, og så åpner en annen niplen mens man har trykk og stenger før han inni bilen slipper pedalen.

Da må det bli hundre, jeg er lærling på bilverksted, og vi har lufteverktøy, men ser flere av de som har skrudd i mange år foretrekker denne metoden, den er minst like rask, og man får et resultat som er helt 100.

husk rekkefølgen, alltid lufte lengst vekk fra beholderen:

høyre bakhjul, venstre bakhjul, høyre forhjul, venstre forhjul.

Har beholderen vært tom må du lufte alle hjula, du har skiftet calippere foran, og beholderen ikke gikk tom kan du lufte bare foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bremserøra sprukket da? :s denne metoden SKAL funke

nei nei, ingen sprekker eller noe! :P Men jeg skjønner ingenting hvis det er pumpa som har tatt kvelden, har jo ikke rørt den siden den funka som bare det for to dager siden. :roll: Men hva tror dere? det må vel være pumpa? eller har ikke calliperne blitt fyllt opp allikevel? jeg tror det altså.. men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt dårlig tid, trenger ikke og stenge nipplen etter hver pump.

prosedyren er 15 pump, holde pedalen inne på siste pump, lukke nipplen, pumpe trykk, og så åpner en annen niplen mens man har trykk og stenger før han inni bilen slipper pedalen.

Da må det bli hundre, jeg er lærling på bilverksted, og vi har lufteverktøy, men ser flere av de som har skrudd i mange år foretrekker denne metoden, den er minst like rask, og man får et resultat som er helt 100.

husk rekkefølgen, alltid lufte lengst vekk fra beholderen:

høyre bakhjul, venstre bakhjul, høyre forhjul, venstre forhjul.

Har beholderen vært tom må du lufte alle hjula, du har skiftet calippere foran, og beholderen ikke gikk tom kan du lufte bare foran

Hvis du ikke vill stenge for hver gang må du ha slangen ligende i flaske med bremseveske, ellers kommer det luft inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt dårlig tid, trenger ikke og stenge nipplen etter hver pump.

prosedyren er 15 pump, holde pedalen inne på siste pump, lukke nipplen, pumpe trykk, og så åpner en annen niplen mens man har trykk og stenger før han inni bilen slipper pedalen.

Da må det bli hundre, jeg er lærling på bilverksted, og vi har lufteverktøy, men ser flere av de som har skrudd i mange år foretrekker denne metoden, den er minst like rask, og man får et resultat som er helt 100.

husk rekkefølgen, alltid lufte lengst vekk fra beholderen:

høyre bakhjul, venstre bakhjul, høyre forhjul, venstre forhjul.

Har beholderen vært tom må du lufte alle hjula, du har skiftet calippere foran, og beholderen ikke gikk tom kan du lufte bare foran

Hvis du ikke vill stenge for hver gang må du ha slangen ligende i flaske med bremseveske, ellers kommer det luft inn

om du leser inlegget jeg postet før det, så står det ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...