Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en ny automat girkasse til M60B30 1993 modell

Den ga seg igår, første gang jeg har opplevd noe slikt, dette er da også min førstebil, noen som har en liggende, eller har noen tips så vær så snill å si ifra ;)

De har en på koed nå, kunne denne være et alternativ? Og hvor sender de fra?

Mvh Morten

Skrevet

Hei du.

Jeg har en automatkasse fra en 1993 530 IA med V8 motor. Den står i en bil som jeg har kjøpt med tanke på ombygging. Har ikke fått kjørt med og testet kassen selv, fordi motoren hadde problemer med dysene. Og bilen hadde stått i 4 år uten å ha blitt kjørt. Startmotoren slo ikke inn. Etterpå skulle en kompis ha motoren som sto i bilen, og alle delene som må løsnes fra motoren ble demontert før jeg fikk ordnet motoren.

Jeg snakket nettopp nå med tidligere eier og han fortalte at kassen fungerte helt fint. Ny olje og filter ble skiftet ca 1 år før bilen ble parkert. Så kassen skal være bra den.

Km standen husker jeg ikke helt nøyaktig, men jeg tror ca 185.000 km. Skal koble på et batteri slik at jeg kan få strøm til instrumentpanelet. Da får du helt nøyaktig stand i kveld.

Angående frakt av kassen, så har jeg fraktavtale med Tollpost Globe. Får 50% rabatt. Vet ikke helt hva det vil koste og sende kassen til Trondheim, men tipper ca 800 kr.

Jeg har tenkt å ta 3.500 kr + frakt for kassen inkl konverteren.

Jeg skal ned og mekke nå noen timer, så hvis du vil spør nærmere om kassen kan du ta kontakt på 92 22 65 44.

Hvis du vil ha kassen og jeg får beskjed ikke for sent, så kan jeg ta ut kassen i kveld. Da kan jeg levere den inn i morgen, og du har girkassen kanskje på tirsdag og nesten sikkert på onsdag. Regner med at du trenger kassen raskt.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Okei, jeg kan sende deg en melding imorgen, siden jeg skal trille den ned til jobben(verkstedet) for å sjekke om det bare er oljen på den som er gått tom eller brukt opp :P

Ved spørsmål fra din side kan du jo kontakte meg på 97766962

Mvh Morten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...