Gå til innhold

Bytte av bunnpanne m30 motor E28

Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bytte bunnpanne på motoren, og lurte på om alle deksel er like for m30 motorer.

Dette er dekselet som sitter på.

zo1dmt82a0rtu1xz5m82.jpg

Og her er dekselet, jeg har tenkt og bytte med.

bapi8x7pi29qlzfaqsy3.jpg

Som man ser er de ikke like, bla. har den nye en enhet under med ledning på, er den for reg av nivå på olje i motor, som er koblet opp til kontrollpanelet i bilen. Har ikke denne enheten på mitt deksel. Men de skal vel gå om hverandre, eller ?

Så et par bilder av bilen, med påsatt øyelokk. :lol:

14gvb0pdt83vbv4pdr7n.jpg

dowms9nrtxw6vv83k21r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal passe det... på banebilen sitter det slik med føler til oljenivået eller hva det er... dog ikke koblet til

Min egen bil har jeg ikke den føleren.

Bilen din skriker forresten etter shadowline og hvite blinklys :)

Takker for svar

Når det gjelder shadowline, så får den ikke det, men hvite blinklys rundt det hele, vil han få til våren. :D ( bilen er lagret om vinteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bunnpanna du har fra før er til e23. den "nye" du har er ifra e28 og den passer perfekt. om du har "check" panelet inne i bilen så er det kjekt å ha den oljenivå følern :)

Takk Morty999, det var det jeg trengte og få svar på. Og det stemmer at motoren som sitter i, er fra en e23. Og det skal bli godt og få slukket olje lampa i kontrollpanelet. :D

Men nå får jeg se om jeg får dekselet, da auksjonen på det er avsluttet. Men det ble ikke solgt, så aventer svar fra selger.

Da jeg aldrig har byttet et slikt deksel før, lurte jeg på om jeg må løsne det ene motorfestet og jekke opp motoren noe, for og få ut dekselet, grunnet oljepumpa. eller er det feil. :?:

Hva vil være en akseptabel pris, for et slikt deksel, i god stand. :?:

Ps. Håper forøvrig at du får igjen dine stjålne turbo deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...