Positiv Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 Hei Skal bytte bunnpanne på motoren, og lurte på om alle deksel er like for m30 motorer. Dette er dekselet som sitter på. Og her er dekselet, jeg har tenkt og bytte med. Som man ser er de ikke like, bla. har den nye en enhet under med ledning på, er den for reg av nivå på olje i motor, som er koblet opp til kontrollpanelet i bilen. Har ikke denne enheten på mitt deksel. Men de skal vel gå om hverandre, eller ? Så et par bilder av bilen, med påsatt øyelokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 Ja alle E28 M30 bunnpanner er iallefall like, men ser ut som du har fra nyere M30, enten fra E32, E34 p.g.a. oljenivå sensor. Men det er vel bare å prøve, gjort på 30min dette her. Fin E28 btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Takk Dale Ønsker bare og være rimlig sikker, grunnet at dekselet ikke er kjøpt enda. Men etter selgers påstand, skal det passe til e28 535 og M5 Så er det noen som er helt sikre ? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 Skal passe det... på banebilen sitter det slik med føler til oljenivået eller hva det er... dog ikke koblet til Min egen bil har jeg ikke den føleren. Bilen din skriker forresten etter shadowline og hvite blinklys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 den bunnpanna du har fra før er til e23. den "nye" du har er ifra e28 og den passer perfekt. om du har "check" panelet inne i bilen så er det kjekt å ha den oljenivå følern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Skal passe det... på banebilen sitter det slik med føler til oljenivået eller hva det er... dog ikke koblet tilMin egen bil har jeg ikke den føleren. Bilen din skriker forresten etter shadowline og hvite blinklys Takker for svar Når det gjelder shadowline, så får den ikke det, men hvite blinklys rundt det hele, vil han få til våren. ( bilen er lagret om vinteren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 den bunnpanna du har fra før er til e23. den "nye" du har er ifra e28 og den passer perfekt. om du har "check" panelet inne i bilen så er det kjekt å ha den oljenivå følern Takk Morty999, det var det jeg trengte og få svar på. Og det stemmer at motoren som sitter i, er fra en e23. Og det skal bli godt og få slukket olje lampa i kontrollpanelet. Men nå får jeg se om jeg får dekselet, da auksjonen på det er avsluttet. Men det ble ikke solgt, så aventer svar fra selger. Da jeg aldrig har byttet et slikt deksel før, lurte jeg på om jeg må løsne det ene motorfestet og jekke opp motoren noe, for og få ut dekselet, grunnet oljepumpa. eller er det feil. Hva vil være en akseptabel pris, for et slikt deksel, i god stand. Ps. Håper forøvrig at du får igjen dine stjålne turbo deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 25, 2009 Share Skrevet Oktober 25, 2009 tror du må jekke motoren opp mye for å få ut panna i bilen, men det går nok om du skrur av begge motorfesten og løfter den høyt opp, også event slippe ned traversen litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Fint. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå