Gå til innhold

DELEFILTER E36


 Share

Anbefalte innlegg

Er muligens anderledes på E39 da. For der er det definitivt delefiler i forsterkeren.

Jeg byttet hattyllehøyt i helgen fra de mellomtonene som stod der til en JBL fulltonehøytalersett, men fortsatt ingen diskant i de. Så der er nok delefilter i forsterkeren som kutter høyfrekvenser fra den utgangen.

Kunne ikke se noen brytere på forsterker, men kom ikke til for å se på alle sider, men kan virke som utgangene til hatthyllehøyt på forsterkeren bare leverer mellomtone/midbass.

Noen som vet hvordan dette fungerer? Den er vel 10 kanals den "BMW" forsterkeren, med fastsatte delefrekvenser du ikke kan forandre.

Så blir vel nødt til å kjøpe en forsterker til å spleise meg inn på de ledningene som går i multistikk kontakten for å få fullfrekvens i hatthylle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert ikke noe "delefilter" der. Nærmeste du kommer er kondensatoren som sitter bak på diskanten din.

joda, det er delefilter der. orginalt i 318 is coupe, ligger de under interiøret i bagasjerommet, men det gjør de ikke i min sedan:s

jeg har bytta frontsettet og spiller, må derfor bytte disse siden det oppstår "skurring" når jeg skrur opp volumet litt. ivertfall det de sa på bilradio spesialisten,

Ingen såm kan hjelpe meg ? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e39, sitter delefilter i døren der pluggene går inn fra radioen og fordeler seg til diskant og bass. (På toppen av plastkassen for bass ellementet) Har nylig revet ut disse latterlige 10 krones høyttalerene og verdens billigste delefilter, og erstattet det med skikkelig to komponent frontsett med mye bedre delfilter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e39, sitter delefilter i døren der pluggene går inn fra radioen og fordeler seg til diskant og bass. (På toppen av plastkassen for bass ellementet) Har nylig revet ut disse latterlige 10 krones høyttalerene og verdens billigste delefilter, og erstattet det med skikkelig to komponent frontsett med mye bedre delfilter:-)

Men det var vel bare delefilter for front dør kanalene og hadde vel ikke noe med hatthylle å gjøre, eller var det fulstendige delefilter for alle venstrekanaler i venstre frontdør og samme på høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...