Hunken Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Hei! Har vært å kjøpt meg en 88mod 520i, der forrige eier monterte 2,5motor. Det jeg lurer på, er om at 2,5`en kan kjøres på 2liters-hjernen? For selv synes jeg bilen går passe dårlig til å være i litt over 170hk. Så kan hjernen være årsaken? Takker for alle svar. Mvh. Ken-Thomas
nimitz Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Velkommen til forumet. Det spørs hva du mener med at den går litt dårlig. Da må du sammenlign den med en BMW med tilsvarende motor for ellers så er det vanskelig. Har selv kjørt de gamle 2.5 ltr på 171 hk og syntes de gikk rimelig godt.
Glenno Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Velkommen til Bimmers.no Tror ikke hjernen er årsaken. Motoren kan begynne bli slitt, trenger nye plugger, luftfilter... .
Hunken Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Velkommen til forumet. Det spørs hva du mener med at den går litt dårlig. Da må du sammenlign den med en BMW med tilsvarende motor for ellers så er det vanskelig. Har selv kjørt de gamle 2.5 ltr på 171 hk og syntes de gikk rimelig godt. Jo, det beste hadde vært et kappløp med en tilsvarende. men hadde en Omega 2,5v6 på 170 hk for et par måneder siden. Å trodde denne bilen skulle dra litt bedre siden den er ett par hundre kilo lettere. Forrige eier sa han trodde ikke hjernen ble byttet. Går det i det hele tatt ant å starte å kjøre på 2l hjernen?
D.Toft Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 ja det går. mener man da må bruke 2liter elnet til motoren og. sjekk hva nr som står på hjernen, så skal det kunne finnes ut hva hjerne du har.
Hunken Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 ja det går. mener man da må bruke 2liter elnet til motoren og. sjekk hva nr som står på hjernen, så skal det kunne finnes ut hva hjerne du har. Det kan jeg gjøre fluksens, med en gang. Hjernen, er den under dashrommet ?
D.Toft Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 under hanskerommet, eller oppi hanskerommet, bak en plate som du ser når du åpner hanskerommet og ser opp mot dash.. se etter 1 tykk kabel bunt og følg denne
Hunken Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 under hanskerommet, eller oppi hanskerommet, bak en plate som du ser når du åpner hanskerommet og ser opp mot dash.. se etter 1 tykk kabel bunt og følg denne Flott! Skal bare legge minstemann, så skal jeg sjekke hva slags nr det står på denne.
rollertoy Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 JEG BYTTET FRA m50b20 TIL m50b25, begge hjernene hadde samme delenr... og merket ikke noe forskjell når jeg byttet om på de..
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 noen m50 har sammr nr på hjerne (annen chip) men m20 har forskjellige nr. 2 litern har ofte 172 til slutt men er mangen forskjellige.
Glenno Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 m50 har på nyere modeller også simons hjerne. Kjekke linker: http://bimmers.no/statisk.php?id=dme http://www.sun-diagnostics.com/intl/en/ ... o/bmw.html
Hunken Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 under hanskerommet, eller oppi hanskerommet, bak en plate som du ser når du åpner hanskerommet og ser opp mot dash.. se etter 1 tykk kabel bunt og følg denne Flott! Skal bare legge minstemann, så skal jeg sjekke hva slags nr det står på denne. Var nettopp ute å skulle lete opp hjernen, så så jeg en kontakt som ikke var plugget sammen. Virket som om bilen fikk det lille ekstra. Her prøver jeg å legge ut et bilde av kabelen, hva tror dere? Er dette årsaken til bilen virka litt dau?
Hunken Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Ingen som vet hva den kontakten er til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå