Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har vært å kjøpt meg en 88mod 520i, der forrige eier monterte 2,5motor. Det jeg lurer på, er om at 2,5`en kan kjøres på 2liters-hjernen?

For selv synes jeg bilen går passe dårlig til å være i litt over 170hk.

Så kan hjernen være årsaken?

Takker for alle svar.

Mvh. Ken-Thomas

Skrevet

Velkommen til forumet. Det spørs hva du mener med at den går litt dårlig. Da må du sammenlign den med en BMW med tilsvarende motor for ellers så er det vanskelig. Har selv kjørt de gamle 2.5 ltr på 171 hk og syntes de gikk rimelig godt.

Skrevet

Velkommen til Bimmers.no :-)

Tror ikke hjernen er årsaken. Motoren kan begynne bli slitt, trenger nye plugger, luftfilter... .

Skrevet
Velkommen til forumet. Det spørs hva du mener med at den går litt dårlig. Da må du sammenlign den med en BMW med tilsvarende motor for ellers så er det vanskelig. Har selv kjørt de gamle 2.5 ltr på 171 hk og syntes de gikk rimelig godt.

Jo, det beste hadde vært et kappløp med en tilsvarende. men hadde en Omega 2,5v6 på 170 hk for et par måneder siden. Å trodde denne bilen skulle dra litt bedre siden den er ett par hundre kilo lettere.

Forrige eier sa han trodde ikke hjernen ble byttet. Går det i det hele tatt ant å starte å kjøre på 2l hjernen?

Skrevet

ja det går. mener man da må bruke 2liter elnet til motoren og. sjekk hva nr som står på hjernen, så skal det kunne finnes ut hva hjerne du har.

Skrevet
ja det går. mener man da må bruke 2liter elnet til motoren og. sjekk hva nr som står på hjernen, så skal det kunne finnes ut hva hjerne du har.

Det kan jeg gjøre fluksens, med en gang. Hjernen, er den under dashrommet ?

Skrevet

under hanskerommet, eller oppi hanskerommet, bak en plate som du ser når du åpner hanskerommet og ser opp mot dash.. se etter 1 tykk kabel bunt og følg denne :P

Skrevet
under hanskerommet, eller oppi hanskerommet, bak en plate som du ser når du åpner hanskerommet og ser opp mot dash.. se etter 1 tykk kabel bunt og følg denne :P

Flott! Skal bare legge minstemann, så skal jeg sjekke hva slags nr det står på denne.

Skrevet

Flott! Skal bare legge minstemann, så skal jeg sjekke hva slags nr det står på denne.

Var nettopp ute å skulle lete opp hjernen, så så jeg en kontakt som ikke var plugget sammen. Virket som om bilen fikk det lille ekstra.

Her prøver jeg å legge ut et bilde av kabelen, hva tror dere?

Er dette årsaken til bilen virka litt dau?

wmk9poyvuykp1uyscsmb.jpg

niooigk3qxm2f8djv4p9.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...