Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uniballs står oppført i proffpartner katalogen, men det heter ikke uniballs. Glidelager på stanghoder er hva du skal oppgi, om du treffer en "mindre dele vant" bak disken. Side 1319 i den nye proffpartner katalogen kan du se i, når du er i butikken.

Jo, har noe erfaring, det kommer ann på hvor du vil plassere glidelageret. Kan du legge ut en tegning eller sende meg en tegning på PM kanskje? Lettere å vurdere da.

Skrevet

Takk!, Har ikke noe tegning bilde for øyeblikket, men kan ordne når får studert litt mer på bilen :)

Org er det noe slikt, bare med foring i begge ender, ikke noe spesielt.. Men er veldig vanskelig å finne gode ettermarkedsforing(stivere) til org armene, så lurer på lage noen selv. Om jeg da lager dem justerbare så kan jeg vel også regulere cambervinkelen.

STi_Trailing_Arm.jpg

Skrevet

Litt vanskelig å vurdere da jeg ikke vet hvordan de er montert. Plassering mtp. andre bærearmer i oppsettet er vesentlig når man skal tenke på avstivinger. Ser ut til at du like gjerne kan bruke standard SKF glidelager, og da ikke på stanghode (Uniballs). Proffpartner har alt dette.

Om glidelager er for skjørt så kan du bruke plastikk.

Setter pris på om du sender en tegning til meg på PM når du har funnet ut av hvordan armen er plassert i forhold til andre deler i oppsettet. Morsomt å se de forskjellige løsningene, for dette er vel ikke BMW ; )

Skrevet

Ah, så de kan skaffe lagre på mål som jeg kan presse inn i org armen?

Det blir kanskje litt vanskelig å se for seg ja, jeg skal prøve å få tatt noen bilder etc..

Kanskje dette bildet kan hjelpe deg, er samme innfestning inne, men den yttre bærekulen sitter ikke direkte i armen, så det er en tilsvarende foring som innerst der og..

index-9php.jpg

Skrevet

Skjønner. Ja, de har glidelager i alle dimensjoner. Du er på samme tanke som meg, og presse de direkte inn i armen, istedenfor å ha foring. Andre enden, der som du eventuelt kan bruke uniballs, den siden klarer jeg ikke å se for meg. Men du er nok på rett spor, for disse armene skal tilsynelatende kun ta Opp /ned bevegelser.

Men hvis du dreier i plastikk, istendof å presse inn ett lager, så kan du lage med eksentrisk hull å bruke eksenter bolter fra BMW, det hadde nok blitt snadder. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...