Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En tikkende lyd fra motor-rommet.

Hvis du står foran bilen- så kommer lyden fra venstre/nederst i framkant av motoren.

Vannpumpe som er sliten? Servopumpe?

(Angående servopumpe så var det litt for lite olje for en uke siden, fylte på med servopumpe olje som en på mekonomen (tidligere ansatt hos BMW) anbefalte. Nivået er stabilt nå. Lyden var der før jeg fylte etter servo-olje)

*Løst*

Viste seg å være et eksos skjold + eksosoppheng som var skyldig. Det forklarer vell hvorfor lyden hørtes best fra siden av bilen.

Skrevet

Hjertlig takk for svar

Skiftet nettop til anbefalt castrol olje+ oljefilter.

Sjekker oljenivået ukentlig.

Men som sagt, virker som tikkingen kommer fra området der ac/vannpumpe og slikt er. Men vil prøve å snevre det litt ned før jeg begynner å skifte alt jeg finner i nærheten av lyden :)

Skrevet

Neste gang før du skifter olje, kjøper du en veske du tilsetter oljen, som renser ut alle gammel skitt. Verksted eller rekvesita butikk hva du skal bruke. Bmw bruker hydrauliske ventilløfter å der er det trang for olje å strømmer igjen. Tilsett stoffet og la bilen gå i ca 15min, for rensing. Skift deretter olje. Hadde samme lyd på min M52b25 motor. Hjalp vesentlig.

Skrevet

Skal gjøre det.

Snakket med en "mekaniker" idag nå som så litt på bilen, og brukte hjernrør for å lokalisere lyden.

Konkluderte med at det ikke hadde noe med motoren å gjøre. Var mest sansynligvis et løst varmeskjold eller lignende.

Skrevet

jeg hadde problemet tidligere i år. forrige eier var sløv på oljesjekk og tennplugger. Motoren min hadde altfor lite olje! Skiftet ny olje,oljefilter og nye tennplugger. Dermed forsvant lyden.

Dersom det ikke er motoren som er problemet, ville jeg startet bilen,gått rundt bilen og hørt etter om det er lydforskjell ved eksosrørene etc. Kanskje det blir enklere å lokalisere evt. lekasje/hull?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...