plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 leste på justlambda.com å der står bilen min oppført på både titan lambda og vanlig. så lurer på hvem jeg skal ha? motor m44b19 e36 har skiftet mellom flere nye lambdar så uten funksjon så enten er hjernen defekt. eller så må jeg ha titan lambda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Hvis du har prøvd meg mange forskjellige lambdasonder uten at det hjelper burde det vel ringe en bjelle som sier at det kanskje ikke er dette som er feil? Eventuelt sette diagnose på sonden for å sjekke om den gir ut rette signaler. Hva er det som er galt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 har du sjekket på GS bildeler? Har Lambdaen din forresten en rød ledning? Og hvordan tester du at den fungerer? Det er ikke så lett å se det på gangen alltid. Må måle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 ja har målt osv. problemet er at på justlambda.com står det oppført titan å vanlig. har hatt diagnose lambda er feil der har bytta til 2 nye uten at det funker har slettet feil koder også så skjønner ikke. må vel være noen som er 100% sikker på om det er vanlig eller titan som skal være der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 har målt på den grå samt den svarte ledningen mens motoren står på og er ved drift temp skal den variere mellom 0,1-0-9 eller stå fast på en vis V ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 hva faar du nar du maaler der da? motor skal vaere varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 den var på 1 V i sta. skal motoren stå på? uten om å gi gass? eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 motor skal stå på, være driftsvarm. Volt skal variere mellom 0 og 1. hvis volt er konstant er det noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 okei skjønner=/ skal variere uten om å gi gass? kan det være at det skal være titan sonde egentlig? litt rart jeg får opp lambda sonde feil selv om jeg har skiftet til ny 3 ganger. enten feil sonde eller noe galt med ecu tenker jeg. har feilsøkt for kabel brudd også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Du har fremdeles ikke sagt noe om hva som er galt med bilen din, bortsett fra at du tror lambdasonden er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 problemet er at bilen fusker/sperrer ved 5000 å det enste som er igjen ved feilkodene er lambda å roadspeed? det vet jeg ikke hva er. men vet ikke om det er noe annet enn lambda som kan på virke lambdaen? katalysatoren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 mye det kan vaere. falskluft f.eks gir lambda feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 okei =) får kjøpe en boks med start gass å spraye rundt om kring. eksos lekk kan det ha noe å si? så lenge det er etter kat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Høres egentlig ikke ut som gåen lambdasonde. Jeg hadde en gåen sonde (testet min på verksted), og bilen var egentlig helt grei å kjøre med, bortsett fra ustabil tomgang, mye eksos og litt lugging. Hadde ingen problemer med sperrer og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexxipuz Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 litt merklig egentlig, men må jo være noe sånt når det er den eneste feilkoden=P hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå