Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har tenkt til å handle diverse fra USA, bl. annet Eibach fjører og Bilstein dempere. Det som stadig vekk er et problem i forhold til handel i USA er at frakten tar knekken på økonomien .

Har derfor tenkt tanken på å prøve og finne alternative fraktmåter. Har blant annet sett på www.jetcarrier.com. Om man her bruker båtfrakt ser det ut til å bli veldig rimelig i forhold til å sende det med ordinær post.

Er det noen som har erfaringer med dette selskapet? Bl annet hva det koster - reelle kostnader, hvor lang tid ting tar og om det fungerer som det skal?

Skrevet

Jetcarrier e jo i grunn veldi seriøs.

Problemet me båtfrakta er at du ikkje får pakken sendt videre til dej her i norge, men må hente den ned i oslo en plass selv.

De fikser alt med moms og sånn så du betaler ikke mer enn rene momsen. De tar heller ikke noe for å fikse de som posten f.eks. da alt det allerede er inkl. i prisen.

De har faste dager når ting blir sendt til norge, både på fly og båt. Det finner du på hjemmesiden deres. :)

Skrevet

Jeg syntes de virker seriøse, men ville bare høre andres erfaringer før jeg tok sjansen og bruker de selv. Er det noe spesielt jeg må passe på? Er det noen av netthandlerene som for eksempel ikke sender til slike postboksadresser?

Skrevet
Jetcarrier e jo i grunn veldi seriøs.

Problemet me båtfrakta er at du ikkje får pakken sendt videre til dej her i norge, men må hente den ned i oslo en plass selv.

De fikser alt med moms og sånn så du betaler ikke mer enn rene momsen. De tar heller ikke noe for å fikse de som posten f.eks. da alt det allerede er inkl. i prisen.

De har faste dager når ting blir sendt til norge, både på fly og båt. Det finner du på hjemmesiden deres. :)

Det er ikke riktig, jeg fikk pakken sendt helt til dra her i Trøndelag.

Kun hvis det er over 35 kg at du ikke får det til døra da må du evt ordne deg egen bilfrakt

Pris fra terminal og hjem til deg varierer avhengig av sendingens vekt og ditt postnummer

Skrevet

Det er ikke riktig, jeg fikk pakken sendt helt til dra her i Trøndelag.

Kun hvis det er over 35 kg at du ikke får det til døra da må du evt ordne deg egen bilfrakt

Pris fra terminal og hjem til deg varierer avhengig av sendingens vekt og ditt postnummer

Mulig jeg har missforstått litt da. Trodde all båtfrakt var sånn du måtte hente selv. Men det er jo bra hvis det er sånn for pakker opp til 35kg da :)

Skrevet

Da har jeg registrert meg, og fått adresse i USA :-) Men lurer på en ting: De anbefaler å få registrert den nye adressen på kredittkortet - er det behov for det? Hvordan gjør man evt det? Kanskje det gjelder for Paypalkontoen?

Skrevet

Jetcarrier er helt topp. Ikke noe problem å bruke de. Jeg bor selv 5 minutter unna hovedkontoret til Jetcarrier så jeg pleier å hente der, men de sender også videre i landet.

Grunnen til å registrere adressen i USA på visakortet ditt er at noen leverandører ikke vil sende til en annen adresse enn den visakortet er registrert på av hensyn til misbruk av andres kort. Jeg har ikke hatt behov for å registrere usa-adressen på mitt kort for å få sendt deler dit.

Skrevet

Dette høres jo helt Konge ut. Da ser det ut som om jeg kan kjøpe det meste uten å bli ribbet for frakten.

miata: hva måtte du betale ekstra for frakten fra Halden til Drammen?

Takker for tilbakemeldinger!

Skrevet

En ting du må passe på når det gjelder jetcarrier er at du ikke glemmer noen tall når du skal skrive inn verdien på pakka. Det er nemlig det de bruker for å beregne moms. Fort gjort å betale for lite der!

Skrevet
En ting du må passe på når det gjelder jetcarrier er at du ikke glemmer noen tall når du skal skrive inn verdien på pakka. Det er nemlig det de bruker for å beregne moms. Fort gjort å betale for lite der!

8) !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...