Gå til innhold

sprukettopp? E36 325ia


Twix
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo:) Kjørte et par mil til nermeste verksted med gåen vannpompe, jeg etter fylte vann hele tiden.

fikk bytet pompe og etter det har bilen ståt en måneds tid.

sjekka oljen i dag å den var brun å tynn, omtrent som disel eller no.

Lurte på om toppene til 325ia har lett får å sprekke eller om det kan vere gåen toppakning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) Kjørte et par mil til nermeste verksted med gåen vannpompe, jeg etter fylte vann hele tiden.

fikk bytet pompe og etter det har bilen ståt en måneds tid.

sjekka oljen i dag å den var brun å tynn, omtrent som disel eller no.

Lurte på om toppene til 325ia har lett får å sprekke eller om det kan vere gåen toppakning?

Hvis oljen kun er brun og tynn vil jeg tro det er fordi den inneholder mye bensinrester (kjøres det mye småkjøring ?) oljen blir jo grå hvis det hadde vært kjølevann i den. ,jeg hadde vel ikke gjort noe anet en oljeskift i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan de ikke sveises?? Hvorfor det?

Det er jo alu. så det skulle da gå helt fint...?

Det er en spesiell alu-legering som ikke kan sveises. Sprekker igjen med en gang når det utvider seg/trekker seg sammen. Tro meg, jeg har spurt hos cylmo og mange andre bedrifter. En sprukket m50 topp er bare å kaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan de ikke sveises?? Hvorfor det?

Det er jo alu. så det skulle da gå helt fint...?

Det er en spesiell alu-legering som ikke kan sveises. Sprekker igjen med en gang når det utvider seg/trekker seg sammen. Tro meg, jeg har spurt hos cylmo og mange andre bedrifter. En sprukket m50 topp er bare å kaste.

Dette har jeg selv erfart men da på en M52/54 topp, den sprakk igjen etter første prøvetur ,og den sprekken var ikke i kontakt med kjølevann kun olje.Godset røyk rett ved siden av den nye sveisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ikke, disse er laget av en ikke så uvanlig legering at det ikke lar seg sveise i. Isåfall vil jeg gjerne at du nevner den legeringen. Vet det er blitt brukt AA356 mye, vet ikke hva den heter i DIN Standard. Sveiser selv motorblokker, topper til biler og båter på jobb. Det er ikke lett så lett men det går helt fint. Så jeg vil si at det går. Så jeg mener at en m50 topp lar seg sveise i, men det vil tiden vise da min nå skal av for trykktest, så får vi se om den er så voldsomt ulik alle de andre toppene jeg har sveist på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ikke, disse er laget av en ikke så uvanlig legering at det ikke lar seg sveise i. Isåfall vil jeg gjerne at du nevner den legeringen. Vet det er blitt brukt AA356 mye, vet ikke hva den heter i DIN Standard. Sveiser selv motorblokker, topper til biler og båter på jobb. Det er ikke lett så lett men det går helt fint. Så jeg vil si at det går. Så jeg mener at en m50 topp lar seg sveise i, men det vil tiden vise da min nå skal av for trykktest, så får vi se om den er så voldsomt ulik alle de andre toppene jeg har sveist på jobben.

Tror bmw har brukt mye av alu legeringen AA390. Denne inneholder en del tilsatser som gjør den spesilet gunstig i motorblokker,men det kjenner du sikkert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...