Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
nei da... stille fjærene nokså stramt, demperene nokså mykt, og fant en passelig høyde (typen lav for min smak) og ikke gjort noe siden...

Var dette jeg siktet til..

Ser jo hvordan opplegget på disse er, altså at man kan skru hele fjærbeinet ned i seg selv, og derfor altså dra med seg demperen ned..

og det man tydeligvis gjør for å "stramme" fjæra, er jo å skru fjæra opp mot max uttrukket demper, og det funker jo da kun i ikke tillate fjærbeinet å strekke seg UT, altså man mister umiddelbart grep om hjulet trenger å gå NED for å følge asfalten..

Ikke vet jeg, men synes det virker litt "jall" måte liksom kunne få stivere fjær på..

fjæra vil jo sette seg i "hvilestilling" i akkurat like stiv tillstand uansett, med mindre man strammer den opp mot max demperutstrekk, og derfor mister vandring ut :roll:

Skrevet
nei da... stille fjærene nokså stramt, demperene nokså mykt, og fant en passelig høyde (typen lav for min smak) og ikke gjort noe siden...

Var dette jeg siktet til..

Ser jo hvordan opplegget på disse er, altså at man kan skru hele fjærbeinet ned i seg selv, og derfor altså dra med seg demperen ned..

og det man tydeligvis gjør for å "stramme" fjæra, er jo å skru fjæra opp mot max uttrukket demper, og det funker jo da kun i ikke tillate fjærbeinet å strekke seg UT, altså man mister umiddelbart grep om hjulet trenger å gå NED for å følge asfalten..

Ikke vet jeg, men synes det virker litt "jall" måte liksom kunne få stivere fjær på..

Å kunne justere hele demperen er en utrolig bra funksjon. Ikke for å stille hardheten som du sier her, men for å kunne justere så du har et viss forspenning så fjæra ligger der den skal om bilen skulle finne på å fjære helt ut.

Skrevet

er som trond sier. på min er dempere justert til det korteste da jeg har tatt bort justeringa bak på fjøra og da ere mindre sjangs for at den spretter ut. har enda ikke skjedd.

Skrevet

DET er jeg enig i :) altså kan man ha blautere fjær isteden for stiv fjær + hjelpefjær.. (eller, når jeg tenker etter har vel det heller ingen ting å si heller.. :) )

men men.. er ikke slik mange TROR det funker.. de tror de før en stivere fjæring, og det gjør man jo ikke med mindre man strammer den opp mot helt utstrukket demper, altså ingen mulighet for at hjulet kan gå NED.. skummelt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...