Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvilke olje som er best for bilen min?

Har hatt bilen 2uker,og det er tid for olje bytte.

Bilen er en 320 1999mod gått 140000.

Han som hadden den før meg har bare kjørt den på longlife olje, og jeg har hørt at det ikke er noe særlig.

Jeg vet den skal gå på castrol,men hvilke?

Og hvilke rense-middel er best for å løse opp gammel olje i motoren?

Skrevet

Gå på Castrol sin hjemmeside og bruk tabellen til å se hva de anbefaler til din bil. Siden det er vinter kan gå gjerne gå for en tynn olje.

For å løse opp gammel dritt i forbindelse med oljeskift vil jeg anbefale Forte eller Tunap.

Skrevet

hvem har lurt deg til å tro at longlife olje er dårlig,på din motor skal du bruke castrol eller mobil 1 merket med bmw longlife 04,og helst 0-40 olje hvis motor bare har gått 140 000,det skal heller ikke være nødvendig med motor rens hvis den har brukt longlife olje før,dyr olje renser motoren mellom skiftene.Det er bare gamle volvoer og amcar som trenger rensing av motoren med diverse middel.

Skrevet

det skal heller ikke være nødvendig med motor rens hvis den har brukt longlife olje før,dyr olje renser motoren mellom skiftene.Det er bare gamle volvoer og amcar som trenger rensing av motoren med diverse middel

gjelder dette også diesel motorer?

Skrevet
hvem har lurt deg til å tro at longlife olje er dårlig,på din motor skal du bruke castrol eller mobil 1 merket med bmw longlife 04,og helst 0-40 olje hvis motor bare har gått 140 000,det skal heller ikke være nødvendig med motor rens hvis den har brukt longlife olje før,dyr olje renser motoren mellom skiftene.Det er bare gamle volvoer og amcar som trenger rensing av motoren med diverse middel.

Det jeg har hørt er at jeg ikke får utnyttet den til det fulle,siden den ikke kommer til å bli kjørt så mye.

Jeg kommer kansje til å kjøre den 10000-15000 i året.

Oljen må vel byttes 2ganger i året,og da kommer den til å bli byttet hver 6000.

Er jeg helt på ville veier her eller?

Skrevet

Det jeg har hørt er at jeg ikke får utnyttet den til det fulle,siden den ikke kommer til å bli kjørt så mye.

Jeg kommer kansje til å kjøre den 10000-15000 i året.

Oljen må vel byttes 2ganger i året,og da kommer den til å bli byttet hver 6000.

Er jeg helt på ville veier her eller?

6000 km var da lite kjøring før neste bytte, men går vel..

Skrevet

Jeg kjører selv ikke mere en 12-14000 km i året. Bytter olje og oljefilter en gang i året. Og bytte olje to ganger om året ved så lite kjøring er helt bortkastet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...