Gå til innhold

Spml om ombygg E36 til M3 E 36 Subframe disaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI 8)

ER DET NOEN SOM HAR BILDER AV INNSVEISNING AV FORSTERKNINGENE I BUNNEN PÅ E36?

Skal få sveist inn forsterkningsplatene jeg kjøpte på GS i min 320/M3 3.2

Noen som har tatt bilder eller film av dette mens de holdt på?

"Sveiseren min" er temmelig usikker på hvordan disse skal sveises på. Punktes eller helsveises.

Triks med Tecktyl og behandling av platene for å forhindre rust tas imot med takk!? Ingen av oss to har gjort dette før og lurer derfor på om noen har en "oppskrift" de vil dele, Hva skal sveises på hvor og hvordan :D

Blir glad for svar her :!:

Pedro

Skrevet

Disse forsterkningsplatene er laget slik at de ikke kan plasseres feil, passer kun der de er ment til å sitte :)

Helsveises rundt, samt at det også legges en sveis i de små hullene i plata.

Dekk deretter med tectyl, samt bodyshots der du kommer til.

Ligger noe bilder i linken til min bil, men alt du spørr om kommer ikke så veldig godt frem dær

Skrevet

etter sveist pusses alt ned slik at blankt stål vises, så grunner du med 2komp grunning, opptil flere lag, SÅ tectyl.

Skrevet

Takker og bukker Noen med bilder av skiten? Breitling. Har du bilder så post dem gjerne her

Noen som har satt M5 bremser på E39??

TAR IMOT TIPS HER OGSÅ!!

Kar på BT I DAG PÅSTO AT FORSTERKNINGENE NÅ IKKE VAR NØDVENDIG Husker ikke hva karen het å samme det :!: Skal søke på en 316 nå bare på pur F :evil::twisted:

Morro at BT får hjelp av BMW norge til å holde oss borte fra å bygge om og modifisere bilene våre

BT sier jeg må ha vektpapirer fra BMW og Bmw sier at de ikke gir disse ut mer pga skriv fra BT.

Pedro

Skrevet

Noen få bilder finner du hvis du trykker på linken under her der det står:

Min E36 325i M-Tech

Hvis kan karen på BT sier at disse platene ikke er nødvendige så har han ufattelig lite peiling.

Er jo en grunn til at BMW valgte å forsterke traversen på motorsterke biler. (selv om BMW i mine øyne skulle ha forsterket dette på alle modeller på 318iS og oppover)

Skrevet

HEHE Nja, Han har jo rett i at det ikke var på alle M3er og heller ikke Alpina fikk sveist disse forstekningene inn i feks b3 3,2 OG 4,4.

Så ikke alle på BT har sett behovet for dem Selv kunne jeg ikke tenkt meg å gjøre ombygningen uten å sveise inn dette BT er jo øverste myndighet i slike saker og jeg regner med at fyren gav uttrykk for egen mening der og da Jeg skal få forsterkningene sveist inn uansett og er glad hvis BT slipper bygget mitt igjennom Så det hang en daytonafiolett coupe på bukken deres på Risløkka i går og tenkte mitt Ja ja another one bites the dust og avskilting på den De har mye makt og er temmelig vilkårlig i utøvelsen av den de folkene der

Trynefaktor og dårlig dag osv Ble helt hårreisende dårlig behandlet forrige gang jeg hadde time etter ombyggning En kompis slapp unna med 8 10 minutters venting på samme ting uka etter Jeg og brodern ble holdt igjen fra tidlig morgen til to min over stengetid før hvitskiltene kom over disken Takker for bilder og hjelp

P

Skrevet

Jeg ville heller aldri ha bygget om en e36 uten å sette inn forsterkningene, og at de ikke er ett krav på m3 3.2l er litt rart siden alle 3.2l hadde den.

eneste orginale m3 som ikke hadde forsterkningene er vel tidlige m3 3.0l.

Men at BMW Norge ikke gir ut vektpapirer lengre er det vel lenge siden de sluttet med. Det det også er slutt på er jo å justere ned antall sitteplasser eller justere opp tillat aksel vekt.

Jeg er glad BT er så strenge som de er, selv om f.eks det med vekt er tullball siden karosset på e36 er likt på alt fra 316 - m3.

(Uten å sikte til din bil) så er jeg heller lite intresert i å møte en tulling i en dårlig ombygd e36 318 med 3.2 motor etter veien. Det kan ende stygt noe det også har gjort flere ganger.

Skrevet

Vel, ifølge delekatalog så skal alle M3 har disse platene, men som alt annet, det kan finnes unntak i tidligere modeller :)

Kan kunne heller aldri å funnet på å latt være å montere dette hvis jeg skulle ha bygget om en 3 serie, spesielt ikke etter hva som skjedde med min 325. Har t.o.m sett subframe disaster på en orginal 318i. Sikkert blitt svinekjørt den bilen, men likevel, et bevis på hvor dårlig subframen er konstruert på disse bilene.

Kjapt tips, neste gang du skriver, bruk punktum og komma i setningene. Blir så mye enklere å lese da :)

Skrevet
Vel, ifølge delekatalog så skal alle M3 har disse platene, men som alt annet, det kan finnes unntak i tidligere modeller :)

Ja, tidlige 3.0 hadde ikke disse, tror ikke forsterkningene kom før sent 1993 eller tidlig 1994.

Skrevet

Ole Andreas

Det er enormt stor forskjell på det du snakker om og seriøsiteten i byggene mine og mange andres.

Jeg kan svare for meg og mitt og det er at bilene mine er i samme eller langt bedre teknisk stand bremse og styremekanisk enn orginalt. Jeg har ikke så lyst å legge ut så mye dokumentasjonog bilder her i tråden, men jeg kan garantere deg at mine prosjekter starter med ett ønske om en spesiell bil med spesielle karakteristika.

Disse er planlagt med skriftlig å billedlig dokumentasjon etter å ha studert andre ombyggere(Alpina, Hartge((AMG på MB)) og spesialmodeller/ tuning fra fabrikkene selv. Jeg har god kompetanse på hva jeg ikke kan,(sveis, automatkasser(har ikke verktøy, terser, mulighet for krymping og varme osv) og diverse elektrisk, elektromekanisk og chiptuning/ kompressor +++++++++++++ alt annet jeg ikke kan :lol: .

"Forsker" mye på hva som passer av bedre bremser og annet oppheng som er modifisert/ optimalisert for bilene jeg bygger(ferrodo, Brembo, Bilstein FK osv).

Bilene som jeg har er forholdsvis nye med unntak av gamle modeller som E30, har lav KM og er i tilnærmet strøken kondisjon.

Jeg har derfor lov til å føle meg vilkårlig behandlet når jeg står på BT i 7 timer og to minutt for å vise en orginalt sett TUV Gepruft BMW 530 dat stasjonsvogn etter ha ta tatt ut varebilveggen, slått opp setet og lagt ned en sittepute.

Når jeg halvannen uke etter kommer med min kamerats 1999 Audi A6 2,7 quattro og slipper unna med maks 8 minutter og NULL ettersyn utover visuelt å ha "sett over" sikkerhets selen.

Å bli møtt av et statlig organ som tydelig viser en holdning som lyser "DEG KJENNER VI OG DU ER LUGUBER" er temmelig kjedelig og unødvendig.

Du kjenner folk vi ikke liker og gjør ting vi ikke liker holdningen har ingen ting med den opplysnings og veiledningsplikten den offentlig ansatte i ett tilsynsorgan skal utøve overfor ALLE som har krav på hjelp og veiledning.

Når jeg muntlig framsetter ett spørsmål om OB på min 316 coupe og personen jeg snakker med plutselig vil se bilen og ha VIN, er dette/ oppleves dette som mistenkliggjøring og tidvis sjikane.

På direkte spørsmål fra meg om han trodde jeg hadde skrudd før jeg spurte, ble vedkommende tjenestemann ufin. Du trenger vel ikke dette du som "matpakkekjører såppas". Slik skal det ikke være.

Kan jeg regne med innkallelse til BT etter min siste gjesteopptreden på BT avd Risløkka? Så langt har jeg kun skiftet ut interiør og orginaldeler.

Det groveste jeg er tatt for i Norge er fartsovertredelse i en 50 sone hvor jeg trodde det var 60.

Da er jeg på papiret ihvertfall ikke er vanekriminell, med plettfri vandel bør jeg kunne forlange respekt og normal oppførsel fra et tilsynsorgan.

Jeg er snart 50 og min days of thunder er over for 30 år siden.

Vilkårlighet(og toskeri) er derfor noe som irriterer meg veldig mye.

Den norske ramma jeg skal bygge M3 på kostet meg 60000 og ikke 6000.

Ønsker å bli behandlet ok når jeg spørr om noe eller søker på ett bygg.

Hvem besitter fagkompetanse da når jeg får muntlig beskjed om at jeg kan droppe forsterkninger som er nødvendige?

Jeg har nå kjøpt dem alt og Haug karosseri, Drengsrudbekken, skal sveise dem inn. Da er det vel bare å håpe på fair behandling.

Vet det kan være værre i andre land. Sier som Je motorsport. Tuning is fun. Gakk ut å skru folkens å skru med vett!

Per Christian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...