Eivinos Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Bor i en liten by i Kragerø! Her er det da jo ikke noen bmw verksteder.. Og bilen kan ikke kjøres med. Hva er så bra med og sette bilen på et merkeverksted? Kan det ikke bli like bra på et annet verksted. som feks opel verksted?
StianA Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 har du hørt med sannidal motor? http://www.sjekkpunkt.no/verksted.asp?ID=88
Lars89 Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 BMW har gjerne mye mer spisskompetanse, informasjon og spesialverktøy tilgjengelig enn et annet verksted. De har gjerne vært borti samme feilen 100 ganger før. Men jo, på noen jobber kan et annet verksted (gjerne uavhegig) gjøre jobben vel så godt, men kommer veldig an på hva som er feil. Hva feiler bilen?
NiklasJa Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Fordelen med merkeverksted er at de har riktig diagnose utstyr, spesial verktøy og ikke minst erfaring med merket. Merkeverksteder pleier å koste litt mer og deg diskuteres om det koster mer en det smaker. Annbefaler deg å finne en verkstedkjede i nerheten. F. Eks. Bosh car service, meca mekonomen eller snap drive. Disse kan alle bilmerker og kan også stille tilbake service indikatoren din.
Eivinos Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2009 ja tenkte og høre med sannidal motor. De mekker på alle slags biler og hørt de er flinke! men jævelig kjipt hvis det koster masse peng og de ikke finner det ut. Det tyder på at bilen min ikke får bensin av og til.. alvorlig fusking spesielt når jeg skal gi litt gass.. da dør den helt! gassen i bånd på tomgang og den stopper sakte (kveles)! Pumper jeg på gassen så bygger turtallet seg oppover, men smeller en del i eksosen eller i motoren!
gisse Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 har du tatt av retur slangen på bensinen og sett om det kommer en bra stråle? er det vann i olja? retere er olja hvit. kom dette helt av seg selv eller har du prøvd og mekke litt på an?
Eivinos Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Dette har kommet av seg selv.. Har bare blitt værre og værre! I begynnelsen fusket den bare litt noen få ganger, men nå er det hele tiden! Når jeg har kjørt i en halvtime så er den helt dø!! går på 400omdr og hører den suger luft i filteret! når jeg gir gass så stopper den, kan få opp turtallet ved og pumpe på gassen. men blir ikke noe bedre etter det;)
Olelink Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Dette tror jeg i første omgang er noe du kan fikse selv, i det minste spare dyre verksted timer på å eliminere noen feil selv. Først og fremst kan du prøve å plugge ut luftmengdemåleren mens bilen går, samme med lambdasonden. Hvis bilen blir merkbart bedre kan det være deffekt. F.eks, kjøp en boks start gass, start bilen å spray rundt innsugsmanifold, luftmengdemåler, gassspjeld osv (ikke luftfilterboksen da alt før luftmengdemåleren er uvesentlig samt at det er vell nærme luftinntaket). Hvis motoren forandrer gange når du sprayer er det falskluft. Ellers kan du som nevnt over se på oljelokket, hvis det er lys guffe der kan du ha problem med topp pakningen. Men det kan også være helt naturlig kondens. Samtidig se at det ikke forbrukes kjølevann som også kan tyde på topp pakning. Du kan også mens motoren går plugge ut en og en coil, hvis du plugger ut og motor ikke forandrer gange har du kanskje en eller flere dårlige coiler.
Eivinos Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 har byttet både luftmassemåleren og lambda, også sett etter falskluft med spray;) men skal skjekke de andre tingene også. Men bilen fusker ikke konstant. får sånne anfall! også kommer det så fort jeg gir litt gass! men nå etter litt tid har dette blitt ganske ille. kan ikke kjøre med den engang. har jeg flat pedal så plutselig dør bilen som om den ikke fikk bensin også slepper den etter noen sekunder og blir nokså frisk. sånn er det ofte nå og skjer hele tiden.
gisse Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 ta ut coilene, blås hullene reine, garanterer deg at det e vann der, se på plugg hetene, om det er rift i gummien, virker mer som overslag på plugghetene etter den siste forklaringa, stresse litt me dette jeg og for litt tilbake, men byttet bare hetene så ble den pig igjen, sykt dau når den får motstand, putrer og smeller i eksosen osv,
Eivinos Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Ja takk for godt svar! skal skjekke dette i morgen.. Også kom jeg over denne linken med nokså samme problem jeg har: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t ... 7ef7fc4a5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå