Gå til innhold

Prosjektbil med turbo motor V.S m20b27


Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

Selges grunnet mangel på erfaring, planen var og pælme i en snik turbo motor og gasse, men på grunn av lysten til og gjøre noe skikkelig blei jeg dratt helt med, og begynte og lese og handle.

Motoren:

-m20b25 med eta veiv, skulle vært en 324 td veiv, men da jeg leverte den fikk jeg beskjed om at dette var en eta veiv.

-H profil råder fra kimmit, planen var 320 råder, men en av disse hadde kast, så det kneip i det ene lagret, dette er selfølgelig byttet.

-m20b25 kat stempl.

-o-ringet og honet blokk.

-Alt av lager og pakninger er nye, arp til ramlager og arp til topp.

-Ny reg.reim, vannpumpe

-m21 oljepumpe

Topp:

-Mirafrest

-Portet i innsugskanaler

-Polerte ventiler

-Enem z45 turbokam

-Nuke stillbart kamdrev

-Sveiset i vannkanaler

-260 kasse med 4 puck sinter og sach 618..

Grenerør som er sveiset av en svenske, garret gt 37 lastebil turbo, polert kompressorhus en gang i tiden, 60mm hks kopi wg, 3 tom downpipe.

Trykkrør er prøvemonter og ferdig "bygget ikke sveiset til ett stykke men skjøtet med silicon slanger, dump ventil med adapter rør.

6 stk ls2 coiler i stativ, disse har jeg ikke pluggledninger til, og ikke montert i bil.

Haltech e6x med bra grunn map, det eneste som må gjøres i dette mappet for og få et bra grunn map er og skifte på trigger instillinger, da forrige eier ikke kjørte standard 60-2, ferdig laget ledningsmatte.

788cc høyohm dyser i orginal fuelrail, bosch 044 pumpe.

Sikkert noe jeg har glemt, så om dere ser noe som burde vært her men ikke er oppført så er det bare og spørre.

Selve motoren er satt sammen, malt og maskinert av kimmit her på forumet som flere kjenner til regner jeg med.

Så til bilen, den er ikke strøken, jeg har kuttet litt i gulvet grunnet rust, som jeg hadde tenkt og sveise, rett under stolene, litt rust i bakplate, deler av denne burde byttes, batteriplate kuttet vekk, ellers var den lakkert sommern 2008, dette var med en gang jeg begynte og rote med bil, jeg har selv gjort grunnarbeidet, så karrosoriet har noen ugjevnheter, men kan nok lett gjøres bra om man kan sparkle litt, karrosoriet har m3 kopi styling i glassfiber, ikke skjerm breddere og vinge uten flapp.

Har nye slissa skiver foran og bak med yellow stuff klosser som ikke er montert som følger med, bilen har trommelbrems bak, mangler mellomaksel. godkjent senket i vognkort.

Bilen er også ribbet innvendig, gulvteppe har hengt til tørk i ett år nå, så bør være tørt, var heller ikke gjennomvått, stoler bør/må byttes, da dette var et helt ordinært kjedelig intriør har jeg bare latt det ligge slent i garasjen og forfalle.

ellers har jeg midtkonsoll og alt annet som hører til, dashbord er fortsatt montert.

trenger nok en grundig vask og polering, panser har desverre gått i grusen en gang, men er ikke helt fukka av den grunn.

:D

kan gå forhåndsvis billig, grunnet at jeg må ha en bil og bruke, var nokså uheldig da jeg kjøpte en e30 cab ser dere :/ kan også byttes i annen bmw, da er e30 og foretrekke, litt gamp er ikke og forakte...

mangler lykter.

bugf03etvdjat1lt5r9j.jpg

0ozn8dasvw0t7f5dcpqd.jpg

1601r8u4mokd6wgze9n1.jpg

Bildene er fra sommer 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så og si, men har ikke kunnskap til og få start.

Hørt med adekk, han kommer og ser om han vil ta på seg jobben og få start til helga.

håper han vil det, for gutte drømmen er og kjøre e30 turbo :D'

blir straks litt verre når alle ens venner driter i al som har med skruing o gjøre liksom, har ingen og snakke med om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...