Gå til innhold

m52b28 --> m50b28

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har den ''oppskriften'' på hva man bygger om når man bygger om en m52b28 til m50?

på motoren er det byttet:

innsug (m50b25)

motorstyring (m50b25)

og dyser (m50b25)

men skal bilen virke optimalt med dette ?

virker i grunn som bilen får litt mye bensin på bunn/mellom registeret..

skal man chippe m50 styrenheten når man bruker den ?

Skrevet

har ikke prøvd 325 motorstyring på 328 motor, men har kjørt en stund med 3.2l alpina motorstyring på 328 motor. Dette så ut til å gå fint i starten men etter en stund så startet den å fjuske/rykke/nappe mens motoren var kald, fikk sikkert for mye bensin. Men ellers så fungerte motoren ganske normalt, tror den brukte litt mer bensin enn orginalt.

Effektmessig merka jeg ikke det helt store.

Regner med noe likedan skjer med 325styringa og.

Skrevet
har ikke prøvd 325 motorstyring på 328 motor, men har kjørt en stund med 3.2l alpina motorstyring på 328 motor. Dette så ut til å gå fint i starten men etter en stund så startet den å fjuske/rykke/nappe mens motoren var kald, fikk sikkert for mye bensin. Men ellers så fungerte motoren ganske normalt, tror den brukte litt mer bensin enn orginalt.

Effektmessig merka jeg ikke det helt store.

Regner med noe likedan skjer med 325styringa og.

ja høres ut som det samme.. men det skjer jo kun på lavt turtall :/

hmm lurer på hvordan det blir vis jeg sitter på org motor styring med m50 innsug..

Skrevet

Hmm, hur mycket av "motorstyrningen" har du flyttat över?

Jag tänkte för på M50B25 så sitter det ju normalt bosch styrsystem och på M52B28 sitter det siemens MS41. Har du bytt alla kablar och givare eller vad är gjort?

Har du provkört med bredbandslambda så du vet hur det ser ut? om den får för mycket eller inte?

Mvh//A

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...