GeirAndre Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 tja.. drivi å bytta litt motorer i vinterbilen og har fått ett lite problem jeg aldri har vært borti før:S bruker en porta topp 885 eller hva det heter med kvass kam 308grader tror jeg som jeg først brukte i en 2liter, så i en 2,3 og nå i en 2,5 fra en e34. men jeg satt på svinghjul clutch og girkasse før toppen.. sveiva motoren, og det gikk bra, så satt på topp og diverse regreim.. glemte å sveive motor men uansett alt sto på øvre dødpunkt.. når jeg skulle prøve å starte sto motoren dønn stille.. prøvde å dra den i gang men funka heller ikke, hjula sto bør fast i 1 2 3 4 5 gir.. kunne holde clutchen inne i mens den trilla, så alt etter svinhjulet er utelukket, så derfor skrudde jeg ut starteren for å se om det var den men nei, forsatt bør fast og da snakker jeg om at motoren ikke er å sveive en centimeter hver vei... noen som har noen kloke svar på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Hadde samme problem på min m20 etter full overhaling av den.. dreia motor osv og alt funka, drog til alle lagerbukkane til veiva samt topp og alt anna eg ikkje hadde stramma til fra før.. Satt motor i bil og skullle nett prøve kinne litt.. der sto alt bom fastt.. mitt problem var da att eg hadde satt thrust-lager-lagerbukken på feil plass, det gjorde til att alt kilte seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 hva for noe?? men skjedde vel etter jeg satt på toppen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Høres ut som om du har satt kammen 180 grader feil vei. Hvilke merker har du gått etter på toppen for å sjekke TDC? Er det dette som har skjedd har du sikkert ødelagt noen ventiler, vipperarmer eller lignende. Kan også være stygge merker i stempel. Edit: Burde vært en regel om at sånne som Jørgen-Fastbmw måtte snakke norsk på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Høres ut som om du har satt kammen 180 grader feil vei. Hvilke merker har du gått etter på toppen for å sjekke TDC? Er det dette som har skjedd har du sikkert ødelagt noen ventiler, vipperarmer eller lignende. Kan også være stygge merker i stempel. Edit: Burde vært en regel om at sånne som Jørgen-Fastbmw måtte snakke norsk på forumet. jeg er ikke dum, kammen og veiva sto i øvre dødpunkt, blir vel til å ta av toppen og se, men skal ikke på verkstedet før i kveld, bare hente en kompis som mista lappen, uff.. han mener vel veivlager thrust lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 er det thrustlageret vil du ikke kunne bruke clutchen. Har du gjort noe med toppen mens den var ute/før du satte den på? Tror ikke du er dum, men er en lett fallgruve og gå i. Jeg vil anbefale å løfte av toppen, sjekke at toppakninga er rett/passer og prøve å rotere motoren uten toppen. Husk at fordelern også kan komme 180 grader feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 det skjer jo ikke en dritt om du setter kamen 180 grader feil, ingenting butter. har gjort dette flere ganger, har bare vippet av reim og snudd, evnt snudd fordeleren, men fordelern får du ikke snudd på b25 jeg er faktisk usikker på hva som har skjedd her, den hoppet ikke over når du dro den på startern da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Nei det gjør den jo faktisk ikke, my bad. Men vil tro det er noe mellom topp og blokk. Husker jeg hadde noe lignende engang etter at jeg hadde overhalt toppen for noen år siden. Men kan dessverre ikke huske hva det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Andreas Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 er ikke noe galt med toppakningen da? så når du har helt på vann på motoren så har du fylt et par sylindre? vet det høres rart ut men det er lett mulig, vann lar seg ikke komprimere. når jeg blåste toppakningen på min å etterfylte vann, sto motoren bomm. satte bilen i 5 gir og trilla ned en bakke å slapp clutch, sto bomm fast, som å dra i brekket. skru ut plugga å se om det kommer vann hadde det vert ventiler som butta i stempler skulle det fortsatt vert mulig å dreie litt fra butt til butt? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 takk for svar. har vært så lei den bilen om dagen. men skal skru ut pluggene først, vann høres faktisk ut som det mest sannsynlige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå