Gå til innhold

motorbytte problemer m20


GeirAndre
 Share

Anbefalte innlegg

tja.. drivi å bytta litt motorer i vinterbilen og har fått ett lite problem jeg aldri har vært borti før:S

bruker en porta topp 885 eller hva det heter med kvass kam 308grader tror jeg som jeg først brukte i en 2liter, så i en 2,3 og nå i en 2,5 fra en e34. men

62r0bz2dlurjqtxxs3w4.jpg

nfyeokqmcvbdha25nui7.jpg

9af1amt7ohec0dwaunsu.jpg

3ujq14956kbm66c8w0nf.jpg

zrsjae0qx7ewtjgwso7j.jpg

jeg satt på svinghjul clutch og girkasse før toppen.. sveiva motoren, og det gikk bra, så satt på topp og diverse regreim.. glemte å sveive motor men uansett alt sto på øvre dødpunkt.. når jeg skulle prøve å starte sto motoren dønn stille.. prøvde å dra den i gang men funka heller ikke, hjula sto bør fast i 1 2 3 4 5 gir.. kunne holde clutchen inne i mens den trilla, så alt etter svinhjulet er utelukket, så derfor skrudde jeg ut starteren for å se om det var den men nei, forsatt bør fast og da snakker jeg om at motoren ikke er å sveive en centimeter hver vei...

noen som har noen kloke svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min m20 etter full overhaling av den.. dreia motor osv og alt funka, drog til alle lagerbukkane til veiva samt topp og alt anna eg ikkje hadde stramma til fra før..

Satt motor i bil og skullle nett prøve kinne litt.. der sto alt bom fastt.. mitt problem var da att eg hadde satt thrust-lager-lagerbukken på feil plass, det gjorde til att alt kilte seg :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har satt kammen 180 grader feil vei. Hvilke merker har du gått etter på toppen for å sjekke TDC?

Er det dette som har skjedd har du sikkert ødelagt noen ventiler, vipperarmer eller lignende. Kan også være stygge merker i stempel.

Edit: Burde vært en regel om at sånne som Jørgen-Fastbmw måtte snakke norsk på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har satt kammen 180 grader feil vei. Hvilke merker har du gått etter på toppen for å sjekke TDC?

Er det dette som har skjedd har du sikkert ødelagt noen ventiler, vipperarmer eller lignende. Kan også være stygge merker i stempel.

Edit: Burde vært en regel om at sånne som Jørgen-Fastbmw måtte snakke norsk på forumet.

jeg er ikke dum, kammen og veiva sto i øvre dødpunkt, blir vel til å ta av toppen og se, men skal ikke på verkstedet før i kveld, bare hente en kompis som mista lappen, uff..

han mener vel veivlager thrust lager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det thrustlageret vil du ikke kunne bruke clutchen. Har du gjort noe med toppen mens den var ute/før du satte den på?

Tror ikke du er dum, men er en lett fallgruve og gå i. Jeg vil anbefale å løfte av toppen, sjekke at toppakninga er rett/passer og prøve å rotere motoren uten toppen. Husk at fordelern også kan komme 180 grader feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjer jo ikke en dritt om du setter kamen 180 grader feil, ingenting butter.

har gjort dette flere ganger, har bare vippet av reim og snudd, evnt snudd fordeleren, men fordelern får du ikke snudd på b25

jeg er faktisk usikker på hva som har skjedd her, den hoppet ikke over når du dro den på startern da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør den jo faktisk ikke, my bad. Men vil tro det er noe mellom topp og blokk. Husker jeg hadde noe lignende engang etter at jeg hadde overhalt toppen for noen år siden. Men kan dessverre ikke huske hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe galt med toppakningen da? så når du har helt på vann på motoren så har du fylt et par sylindre? vet det høres rart ut men det er lett mulig, vann lar seg ikke komprimere.

når jeg blåste toppakningen på min å etterfylte vann, sto motoren bomm. satte bilen i 5 gir og trilla ned en bakke å slapp clutch, sto bomm fast, som å dra i brekket.

skru ut plugga å se om det kommer vann ;)

hadde det vert ventiler som butta i stempler skulle det fortsatt vert mulig å dreie litt fra butt til butt?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...