Gå til innhold

motorfusk 525

høka cruising
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå lett rundt omkring på forumet og finner ikke noe som stemmer med problemene jeg har på min bil.

Problemt er slik: ved halvvarm motor kan den i perioder jage på tomgang i noen sekunder før den stabiliserer seg, ved varm motor å f eks kø kjøring virker det som om den går på 5 med det samme jeg trår på gassen og 1 sek seinere går den på 6. den mangler også trekkraft, må ha nesten full gass og over 3500 rpm på motor før det skjer noe, når jeg f eks ligger i 70 i slakk motbakke og skal kjøre forbi/ akse ut på vei. Turtallet øker ikke jevnt, men øker trinnvis, som i trappetrinn :shock: , synes også den bruker mye bensin, tett på 1,4 l, på jobbkjøring, kjører ca 2 mil pr dag og står sjelden i kø,går på landeveiskjøring. Bilen er en 96 525iat, m50b25, håper noen har noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nye plugger i den, orginale sådan :) , prøvde tidligere i sommer å byttelåne coiler fra en annen bil, men uten hell :( , er ikke helt sikker på tilstanden til disse coilene da men., tatt fra kollisjonsskade bil,., alt av service deler er skiftet i vår, kjøpte den i vår med full inspeksjon 2.. har fått lest av feilkoder også, men det er ingen lagret i hjernen på bilen... har lest meg fram hær på forummet til at det troligvis er lmm elr lambdasone, men det er litt dyrt å bytte deler bare sånn uten videre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...