Gå til innhold

Simon`s BMW E21 323 RS. Solgt


Simon S Arvesen
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke noe dårlig diff det der. Vet du om den er fast 40% eller om det er mulig å justere den opp til 80% ? Fikk høre at jeg hadde det på min.

Der er nok bare 40%. Skal stå S40 men har ikke åpnet opp og sjekket hva som står på min. Alpina leverte ikke noe justerbar sperre til e21.

Har du mer info om diffen din, hvor sperredelen kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet svært lite om bilen. Den står i nederland og skal fikses litt på før sommerens turer. Men har blitt fortalt at det er justerbar diff fra 40 til 80%. Det er ingenting som stemmer med alpina E21 på det tekniske, men det er ikke dårligere av den grunn :wink: Men jeg har prøvd å finne ut litt om diffen og etter hva jeg har lest er det bare quaife diffen som er justerbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kjøleribber ja! Snadder med skikkelig diff, men hva er utvekslingen på denne da?

Ja den har også to opplagringer istedet for en spinkel, som er på orginal lokket bak.

Den orginale diffbremsen på bilen har 3:45 utveksling.

Alpina diffen har 3:65. Så det ganske optimalt på en 323 med vanlig 5t trinns girkasse :)

Har liggende en getrag 245 sportkasse fra min gamle e21, når den skal på skal jeg ha annen utveksling 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet svært lite om bilen. Den står i nederland og skal fikses litt på før sommerens turer. Men har blitt fortalt at det er justerbar diff fra 40 til 80%. Det er ingenting som stemmer med alpina E21 på det tekniske, men det er ikke dårligere av den grunn :wink: Men jeg har prøvd å finne ut litt om diffen og etter hva jeg har lest er det bare quaife diffen som er justerbar.

Okej. Har du prøvd å spore opp tidligere eiere på bilen da?

Ja fint med litt oppgradering av driverket :D

Hadde verdt spennende å skrudd av baklokket for å se hva slags sperresats der er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...