Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har fått montert 55w xenonlys i langlysene. En ting som har skjedd nå er at de vanlige xenon kjørelysene detter ut og jeg må vri av og på bryteren for at de skal skru seg på igjen.

En annen ting er at når jeg skrur på langlysene så skrur kjørelysene seg raskt av og på. Noe som kan tyde på overslag?

Det jeg syns er litt merkelig er at kjørelysene skrur seg av uavhengig om langlysene er på eller ikke.

En ting til er at hvis bilen er kald, har skjedd 2-3 ganger er at når jeg skrur på langlysene skrur kupe lyset seg på samt at varselblinkerne skrur seg på.

Kan dette ha noe med overslag. Evt dårlig jording en eller annen plass på chassiet?

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei, tror det er et par år gammelt. Forrige eier fikk lyktene ombygd til xenon. Synes det er litt merkelig at det kom etter at jeg monterte de nye xenonlysene og ikke før.

Skrevet

Kom til å tenke på en ting. Kan det ha noe med nøkkelen til bilen? Husker at det begynte å skje rett etter at jeg byttet batteriet til nøkkelen.

Skrevet

Har sjekket i service manualen og det er riktig effekt på pærene som står i bilen. Da er det utelukket.

Har heller ingenting med nøkklene å gjøre.

Skal ta meg en kjøretur i kveld uten å ha lokkene på lysene for å se om det er for trangt pga diverse ledninger fra AE og flere ledninger til langlysene som gjør det.

En annen ting jeg tror det kan være er lys modulen. Håper bare for guds skyld at den ikke har gått føyken.

Skrevet

En annen ting jeg tror det kan være er lys modulen. Håper bare for guds skyld at den ikke har gått føyken.

Det tror jeg du kan utelukke. Da ville du merket det på flere ting.

Skrevet
høres ut som lysene får lite strøm og noen slukker når andre tennes. dårlig batteri el lading?

Hmm. Godt spørsmål!

Men lysene skrur seg av uavhengig om langlysene er av eller på.

Da er det fram med multimeteret! Får prøve å måle klemmespenning på batteriet osv.

Men jeg har en finger på lysmodulen. Spørs om jeg må trekke ny tilførsel til langlysene og kjøre de med relee styring elns. Det kan bli tungvint. Skal prøve å ta ut langlysene og kjøre litt med vanlig halogen også.

Skrevet

Hadde samme problem som deg tidligere. Byttet til ett kraftig batteri og la opp egen jord til balastene så var problemet borte.

Skrevet

Ja, det var på e38. Er nok heller at batteriet ikke leverer raskt nok. Da får du ett volt dropp og div relè slår ut.

Skrevet

Hmm. Kan være det ja. Men da er det bare å legge opp en ny jording fra chassiet til ballastene også bør det funke?

Lysmodulet funker kun på lys utendørs. Sitter å blar igjenom service manualen. Mange fine tegninger her :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...