Wolfeh Skrevet November 1, 2009 Forfatter Skrevet November 1, 2009 Nei, sjekka på dybvik. Det er noen lednigner med kondensatorer på enden. De er lagd for å fjerne feilsymptomer Inni denne lille stumpen av en ledning finner du en kondensator og en liten motstand. Dette fjerner enkelt mye problemer med montering på en del biler fra 2002 og oppover. Kan også brukes på 12v og 24v. Kan fjerne symptomer som varsel for gåen pære, flimmer under oppstart, lettere radiostøy og mange andre feil i forbindelse med xenon montert på bil. Eksempel på biler som kan trenge denne er: 05-> Skoda, ->05 VW, 03-> Audi, 02-> BMW, 04-> Mercedes. Det er veldig induvidielt om din bil trenger dette eller ikke, men når symptomene viser seg er det liten tvil. Tviler på at det vil funke. Men skal prøve å dra noen nye jordinger til balastene. Må vel skjøte noen kabler osv. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det men finner vel på noe.
Wolfeh Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Sitter å ser på tegningene nå. Kan du fortelle meg hvor du skjøtet og tok ekstra jord til balastene? Skal jeg koble dette sammen generelt med anlegget eller kun for de spesifikke balastene?
Glennski Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Sitter å ser på tegningene nå. Kan du fortelle meg hvor du skjøtet og tok ekstra jord til balastene? Skal jeg koble dette sammen generelt med anlegget eller kun for de spesifikke balastene? Bare trekk 2 nye jordkabler fra batteriet til ballastene så er du sikker på at du har optimal jord.
Wolfeh Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Fra batteriet? Er du gal!? Helt fra baggasjerommet og fram? Vel chassiet er jo "Jord", så det er ikke noe stress. Tenkte heller på hvordan han koblet det. Det er 2.5mm2 som ligger til lyktene fra før av. Kan skjøte langlys balastene med 2.5mm2 til chassiet på hver side. Men mens jeg ser på tegningene så syns jeg det er litt rart at de vanlige kjørelysene skal dette ut når langlysene ikke er på :S
Glennski Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Fra batteriet? Er du gal!? Helt fra baggasjerommet og fram?Vel chassiet er jo "Jord", så det er ikke noe stress. Tenkte heller på hvordan han koblet det. Det er 2.5mm2 som ligger til lyktene fra før av. Kan skjøte langlys balastene med 2.5mm2 til chassiet på hver side. Men mens jeg ser på tegningene så syns jeg det er litt rart at de vanlige kjørelysene skal dette ut når langlysene ikke er på :S Tenkte ikke på at du har batteriet bak Men det at nærlysa "detter" skyldes nok dårlig kobling. Har du sjekket dette da?
Wolfeh Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Har ikke fått sjekket det opp noe spesielt. Men skal begynne å demontere bilen snart. Lurer på om jeg skal gå over lyktene og se etter dårlige koblinger osv. Lyktene er bygd om i senere tid av den forige eieren. Men det har ikke skjedd noe spess i lyktene. Det er jo noe som plutselig har skjedd. Skal prøve å montere de vanlige halogen pærene igjen og se om feilen blir borte.
Wolfeh Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Ekstra jordkabel hjalp mot varselblink og kupelyset. Men de vanlige xenonlysene skrur seg fremdeles av. Det virker som om det har noe med varme å gjøre. Leste kjapt over bruksanvisningen til langlysene. Viser seg at balastene kutter pga sikkerhet når de når 115 grader. Tror det kan være problemet med kjørelysene. Er relativt tettpakket med ledninger og stæsj over balasten til kjørelyset. Noen som har en god ide på hvordan jeg kan løse dette?
Glennski Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Ekstra jordkabel hjalp mot varselblink og kupelyset. Men de vanlige xenonlysene skrur seg fremdeles av. Det virker som om det har noe med varme å gjøre. Leste kjapt over bruksanvisningen til langlysene. Viser seg at balastene kutter pga sikkerhet når de når 115 grader. Tror det kan være problemet med kjørelysene. Er relativt tettpakket med ledninger og stæsj over balasten til kjørelyset. Noen som har en god ide på hvordan jeg kan løse dette? Legge ballastene et eget sted Jeg har mine ballaster plassert i et rom bak frontfangeren. Beskyttet mot vann selvfølgelig. God kjøling får de også
Wolfeh Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Hehe joda. Langlys balastene er borte. Men balastene til kjørelyset er fastmontert inne i lykta. Ellers hadde det ikke vært noe stress
Wolfeh Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Tok vist feil! Feilen er der enda. Samme med blinklysene... Tror det kan ha noe med et dårlig batteri. Vi får se til våren. Nå skal skiltene inn og bilen demonteres
Beamer Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Har akkurat samme feil med nødblink og kupelys på min E38, likevel om jeg har egen jording på ballastene, og nytt batteri.. Sjekk ladingen din på tomgang, da det som regel er da du slår på lysene, og får de symptomene. Sjekket på min nå, og den ladet 12.5V på tomgang, og 14.4V på et par hundre omdr. høyere. Skal prøve å holde turtallet høyere hver gang jeg slår på lysene nå og se om symptomene kommer da også. Symptomene kommer også hver gang jeg gjør en manøver med viskerhendelen Ganske frustrerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå