^th0mas^ Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Ofte starter ikke bilen på første forsøk. Når jeg vrir om siste hakket kommer en suselyd istedet for oppstartslyden. Det er ikke varmeapperatet, dette står på null. Så vrir jeg til trinn 2, og tilbake til 3, så starter den. Hva er det som kan begynne å bli slitt? Startmotor? Edit: hadde akkurat kjørt bilen gjennom maskinvask i dag når dette skjedde igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Kan det være starteren som ikke vil slå inn, men bensinpumpa som lager suselyden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 det er startmotoren som begynner p bli slitt, hjelper ikke å smøre opp, så ny må kjøpes. den slår ikke inn, det vil si den bare spinner uten å bevege seg bort til startkransen eller hva det nå heter.. problemet vil komme og gå litt før det blir helt gale, avhengig av vær og teperatur, men du kan liksågodt skifte med en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Kommer det på en måte en skrapelyd, og ikke en "suselyd" ? Starteren har en tapp som stikker ut å snurrer, når du vrir nøkkelen til "start". Om denne tappen kommer helt bort til svinghjulet som den skal, men du har skader på tenner på enten svinghjul( kransen utenpå svinghjul heter egentlig startkrans, som Hc sier) så vil det kome en "slurre-/Skrapelyd" . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Nei, det var en suselyd. Tidligere har det hendt at suselyden har kommet, så har jeg prøvd å starte på nytt, og da kom skrapelyden, også startet den. Høres på mange måter ut som varmeapparatet inne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Dette "klikket" etterfulgt av suselyd i motoren skjer av og til. Da må jeg bare prøve å starte bilen på nytt. Mens andre ganger starter ikke bilen i det hele tatt. Ikke engang et "klikk". Håper derfor at jeg slipper dette etter at jeg har skiftet starteren. Utrolig mye penger og arbeid for en splitter ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rsr800 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Joda, det er nesten 100% sikkert der er stateren. Har alle di rette symptomene ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Ok! De flester sier så. Da kjøper jeg ny fra KOED. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 de har mest sannsynlig til deg på den lokale HØGGEREN din også.. pleier å ta vare på og selge slike der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet November 2, 2009 Forfatter Share Skrevet November 2, 2009 Ja, de har en startmotor på høggeren som har gått like langt som bilen min, så da er det kanskje et tidsspørsmål før den ryker. Med moms koster den nesten 900,- på høggern, mens KOED tar ca 1400,- kr splitter ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå