Gå til innhold

Suselyd istedet for oppstartslyd. Hva kan det være?

^th0mas^
 Share

Anbefalte innlegg

Ofte starter ikke bilen på første forsøk. Når jeg vrir om siste hakket kommer en suselyd istedet for oppstartslyden. Det er ikke varmeapperatet, dette står på null. Så vrir jeg til trinn 2, og tilbake til 3, så starter den.

Hva er det som kan begynne å bli slitt? Startmotor?

Edit: hadde akkurat kjørt bilen gjennom maskinvask i dag når dette skjedde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er startmotoren som begynner p bli slitt, hjelper ikke å smøre opp, så ny må kjøpes. den slår ikke inn, det vil si den bare spinner uten å bevege seg bort til startkransen eller hva det nå heter..

problemet vil komme og gå litt før det blir helt gale, avhengig av vær og teperatur, men du kan liksågodt skifte med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det på en måte en skrapelyd, og ikke en "suselyd" ?

Starteren har en tapp som stikker ut å snurrer, når du vrir nøkkelen til "start". Om denne tappen kommer helt bort til svinghjulet som den skal, men du har skader på tenner på enten svinghjul( kransen utenpå svinghjul heter egentlig startkrans, som Hc sier) så vil det kome en "slurre-/Skrapelyd" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette "klikket" etterfulgt av suselyd i motoren skjer av og til. Da må jeg bare prøve å starte bilen på nytt. Mens andre ganger starter ikke bilen i det hele tatt. Ikke engang et "klikk". Håper derfor at jeg slipper dette etter at jeg har skiftet starteren. Utrolig mye penger og arbeid for en splitter ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...