silver Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 noen som har erfaringer med uni-ball lagrer? har bestilt camberjusterbare topplagrer fra gs med uni-ball lagrer, men di vil ikke rikke på seg. vett noen om di kanskje løsner på seg etter en kjøretur eller om di bare er noe oppskrytt/feilproduksjon, har brukt all min makt for å vri å vende på dem men ingen kjangs for så mye som en millimeter med bevegelse på noen måte:S står på siden deres att di er lett beveglige.. delen jeg har bestilt: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 0&type=new http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /46081.jpg bilde av hvordan uni-ball ser ut (nederste del av bilde): http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /46120.JPG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 De skal kunne rikkes på skrått, men ikke fra side til side. Da er det slakk. Uniballs er knall fint. Men går dog i stykker ved for mye kjøring på ulent vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silver Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 De skal kunne rikkes på skrått, tydeligvis ikke mine, de sitter bom fast! men ikke fra side til side. Da er det slakk. hehe, så langt har jeg klart å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Løsner vel når du begynner å bruke de : ) Monter de og ta tak i bunn av støtdemper, da får du nok rikket den litt på skrått : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silver Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 ok, får vel prøve så snart jeg får anledning. takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Gjør det. Har aldri kjent på uniballsene før jeg har montert de, slik du har gjort nå. Men noe sier meg at du må bruke godt med makt for å løsne de, støtdemperen blir da "forlengeren". Er jo så trang passform for å ikke få slakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joacim Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Har ikke erfaring med akkurat disse. men andre unibal tårnlager jeg har hatt har låst seg ved overstramming.. så jeg pleier bare vri på tårnlagret mens jeg strammer, og stramme helt til det låser seg, og løsne littegran tilbake Er nok lurt å bruke låsemutter da, og kansje litt locktite.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Joacim, låst seg ved god stramming? Det hørtes da rart ut.. Noe i oppsettet må da være feil? Om man kommer på utsiden av indre kule og legger da press på ytre bane, så vil det låse seg. Men om man er kun på indre bane (kulen) så vil man da ikke låse dette.. Hm, artig oppdagelse du har gjort deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silver Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 er sikkert 2 forskjellige lagrer dere snakker om? forklarinen til fliid passer ivertfall perfekt, så jeg vet att vi to snakker om det samme;) btw. takker for hjelpen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Bare hyggelig : ) Meg og Joacim snakker nok bare rundt hverandre : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joacim Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Joacim, låst seg ved god stramming? Det hørtes da rart ut.. Noe i oppsettet må da være feil? Om man kommer på utsiden av indre kule og legger da press på ytre bane, så vil det låse seg. Men om man er kun på indre bane (kulen) så vil man da ikke låse dette.. Hm, artig oppdagelse du har gjort deg. på de 2 settene jeg har hatt så har det låst seg De er sikkert helt annerledes bygd opp en GS sine.. tror det er pga av at de 2 hylsene som tres inn fra hver sin side av selve "ballen" er noen micrometer for korte, så strammed det hard vil det bli spenn i "ballen" og den vil presse imot den banen "ballen" glir inni.. Dette skjer også vis man strammer unibolts som sitter i stag osv uten en slik hylse som tar imot presset.. Det er isåfal min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joacim Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Og vis du ikke har montert de enda så er det nok bare at du ikke kan bevege de med fingeren ja som Fliid sier, så må du ha demperen inni som "forlenger" ..men med en gang de har løsnet, skal de bevege seg lett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Joacim, låst seg ved god stramming? Det hørtes da rart ut.. Noe i oppsettet må da være feil? Om man kommer på utsiden av indre kule og legger da press på ytre bane, så vil det låse seg. Men om man er kun på indre bane (kulen) så vil man da ikke låse dette.. Hm, artig oppdagelse du har gjort deg. på de 2 settene jeg har hatt så har det låst seg De er sikkert helt annerledes bygd opp en GS sine.. tror det er pga av at de 2 hylsene som tres inn fra hver sin side av selve "ballen" er noen micrometer for korte, så strammed det hard vil det bli spenn i "ballen" og den vil presse imot den banen "ballen" glir inni.. Dette skjer også vis man strammer unibolts som sitter i stag osv uten en slik hylse som tar imot presset.. Det er isåfal min erfaring. Aha, disse har jeg vært borte i. Disse hylsene får du levert når produsenten skal lage ett tårnlager, for alt for mange støtdemper dimensjoner. Hva er produsent av lagerene? Hørtes ut som noe som absolutt ikke var kvalitet og noe jeg for fremtiden ønsker å styre unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå