Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ha opplevd å få vannpumpa havari? Har problem med kjølesystem på min M50 motor.. bytta nettopp termostaten.. å har problem med luft i systeme.. å det virka som æ må ha litt turall på motor før å få varme utav varmeapparate selv om motor e go å varm

Å idag fikk æ en lyd som hør ut som lagerhavari atme det vannpumpa står :evil:

Noen som har hatt liganaes problema?

Skrevet

Lufteprosedyre finner du i min signatur. Det er da unødvendig med start av motor.

Prøv å luft ordentlig før du konstanterer havari på pumpe. Du kan feilsøke veldig enkelt. Ta av reimen til vannpumpe osv. Start motor, og er lyden vekk da, så kommer det garantert fra reim systemets komponenter, løpehjul havari er ikke uvanlig. Vannpumpe havari ender med oppkok av motor.

Skrevet

Takk før tipset :)

Bil min kokte plutselig igår.. tempratur gikk plutselig på max å motor kokteover :evil: kan være luft som har gått i pumpa.. men syns den lyden æ fikk idag e litt skummel

Skrevet

Prøv å lufte systemet skikkelig i.h.t guiden i min signatur. Prøv også evalueringsmetoden , ved å ta av reimen. Som jeg nevnte i forrige post.

Skrevet
  Fliid skrev:
  Azeton skrev:
motorsport vannpumpe!

Stewart high performance water pump, hoho, det er saker : )

Hadde det selv, Livstid-garanti! så derfor ingenting og lure på heller. Samt 20% mer trøkk i den! vel.. hele greia er noe mer solid! ser det gooodt :wink:

Skrevet

jeg hadde samme problemet og da var det vannpumpen. Jeg hadde lite sirklasjon på vannet og dårlig varmegang i varmeapperate, sleit med og lufte så sjekka jeg vannpumpa og der var skovlehjulet (laget i plast) løsnet fra akselen bytta den og da blei det bra.

Skrevet

Man skal strengt tatt ikke følge spesielt godt med her på forumet for å få med seg at vannpumpe på M50 er et svært velkjent problem. Det er bare å bestille ny og håpe at toppen overlevde varmgangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...