Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Takk :) Men er det alt som fester motoren ? Skal det ikke være stål fester ellernoe som holder motoren ? Litt rart visst gummi holder motoren ;)

Du skal ha alt dette (motorfestebraketter trenger du ikke handle om du har motor fra E36).

Du trenger to stk av motorputene (www6496). De er like på begge side, men du legger spacerskiva som er avbildet nederst på sjåførside.

xjkf8v6uulwfin5kkozj.jpg

De motorputene (www6496) kan jeg heller bruke motorputene fra E36 ? og kan jeg lage den " Skiva" selv? :) Takk for svar igjen :)

Hvis du vil tilpasse minst mulig handler www6496 putene. Skiva kan du lage selv om du vil ja. eller shimse opp med noe annet. er bare får å få litt klaring til bfk...

Takker :) Men de motorputene ? Er de fra en E36 ? Sånn at jeg kunne finne en E36 på ett huggeri og tatt motorputene? :) Beklager for mye spørsmål og mye mas, Men jeg lærer masse ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det nei ;) e28 535 tror jeg....

ok ;) Så da kan jeg ikke bruke motor putene fra en E36 da?

Stemmer, Du bruker labbene som allerede sitter på motor'n din. Handler putene som er på bildet. Og skiva, om ikke du skal ordne noe annet selv.

Ok takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med mitt S50 i E30 prosjekt, og jeg fant ut i dag at det å flytte motorlabbene frem på fremste hullene ikke er mulig.

For det første: Traversen krasjer med sumpen på bunnpannen(E34 M50)

For det andre: Motoren kommer 15 cm for langt bak.

For det tredje: De fremste hullene i blokken på venstre siden har feil avstand i forhold til hullene på motorlabben.

Dette er S50 labber og ja jeg ser de har andre delenummer enn M50, men jeg er ganske sikker på at disse er lik..

Noen som har noe info/erfaring om dette?

Jeg målte meg frem, at om labbene står plassert på de bakerste hullene(orginalt), så vil jeg bare få 2 cm klaring mellom fremkant motor til org radiator(uten viskose kobling) og 1,5 cm klaring fra torpedovegg :o

Takker for svar :)

Jeg bruker S50 motorlabber i orginal posisjon sammen med M20 motorfester med hylser over som står i de ytterste hullene på traversen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med mitt S50 i E30 prosjekt, og jeg fant ut i dag at det å flytte motorlabbene frem på fremste hullene ikke er mulig.

For det første: Traversen krasjer med sumpen på bunnpannen(E34 M50)

For det andre: Motoren kommer 15 cm for langt bak.

For det tredje: De fremste hullene i blokken på venstre siden har feil avstand i forhold til hullene på motorlabben.

Dette er S50 labber og ja jeg ser de har andre delenummer enn M50, men jeg er ganske sikker på at disse er lik..

Noen som har noe info/erfaring om dette?

Jeg målte meg frem, at om labbene står plassert på de bakerste hullene(orginalt), så vil jeg bare få 2 cm klaring mellom fremkant motor til org radiator(uten viskose kobling) og 1,5 cm klaring fra torpedovegg :o

Takker for svar :)

Jeg bruker S50 motorlabber i orginal posisjon sammen med M20 motorfester med hylser over som står i de ytterste hullene på traversen...

Jeg har nå prøve montert travers med servotandstang, med E28 M535 motorfester, i orginalhullene på traversen med en 15mm skimse skive på venstre siden, dette ser meget lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha M50B25 i E30. Hva er innvendig / utvendig målene på shimse-skiven man bruker i lag med E28 535 motorputene?

Er det noe annet i forbinnelse med motorbyttet som kunne vert greit å lage når jeg først har tilgang til dreiebenk, fres, sveis og div.?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve labbene, originalt E36

Jeg ville bruke de stiveste motor gummi (E28 535 vris 180grader)og gir gummi (E21 323) du får uten å gå for poly foringer.

Dette for å få minst mulig bevegelse på motoren, det er TRANGT til vifte,(og BFK)

Med dette får du også motoren lengst ned. (må ha IX BKF og hovedsylinder)

Samme som det står i guiden det.. Bortsett fra E21 putene, som er en lur variant av girpute "problematikken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...