Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en getrag 240 kasse på min som jeg skulle nytte ut til en getrag fra m50. satte inn den nye kassa men da får jeg ikke på mellomakslingen med hary'n på. ta jeg av hardy'n skal det gå akkuratt. måtle lengden på begge girkassene og det viste seg at 240 kassa er 2,5 cm kortere enn m50 kassa mi. noen som har vært borti detta? virker som jeg MÅ ha en 240 kasse eller korte inn mellomakslingen. Jeg bruker e30 320 mellomaksling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har byttet ut til en getrag fra M50. Les guiden en gang til, så ser du at det er ZF som kommer fra M50 som kan brukes med 320i E30 aksel. Getrag har ofte stor hardy/annen lengde enn hva som ønskelig. Men som det står i guiden, getrag M50 med f.eks M3 E30 aksel, det går.

Viktig å lese detaljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Jeg leste igjen jeg men jeg ser at det står : Getrag/zf kasse fra 1992 og oppover 320i,325i e36 sammens med 320i e30 mellomaksel.

ZF girkasse fra 1991 mod 325i e36 sammens med 1991 325i e36-, 324td e30-, E30 m3 mellomaksling.

Har også en 260 getrag girkasse fra e30, men den er jo like lang som den getrag kassa fra m50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med oppkobling av elektrisk kjølevifte?

Setter inn termostat i slangen til radiator?

Til høyre p åradiator, der er det skrudd inn en messing skrue. Der kan du skru inn temperatur føler. Volvo føler (Husker ikke hvilken modell den kommer ifra) passer rett i og har en lukke/åpne funksjon. Kan vel og få en BMW føler til å fungere til ønsket formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med oppkobling av elektrisk kjølevifte?

Setter inn termostat i slangen til radiator?

Til høyre p åradiator, der er det skrudd inn en messing skrue. Der kan du skru inn temperatur føler. Volvo føler (Husker ikke hvilken modell den kommer ifra) passer rett i og har en lukke/åpne funksjon. Kan vel og få en BMW føler til å fungere til ønsket formål.

Tenkte jeg skulle prøve med m40 radiatoren, skal berre ha b20 motor.

Den har ikke noe messingskru, men en blå plastskru på høgre sida.

Er det meningen å sette inn temp. føler der?

Noe slikt da?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor ... JOLEVIFTE/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...