Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet at 240 getrag kasse fra 320 e30 passer på uten og bytte mellomaksel da jeg bruker 320 e30 mellomaksel. Men den 240 girkassa er vel ikke den som tåler allverdens så kjøpte meg en getragkasse fra m50 som jeg satte inn uten og montere mellomaksel, får den fikk jeg jo ikke på. flytta bilen og da hadde mellomakslingen slått istykker begge girkassefestene, så jeg kjøpte en getrag 260 kasse fra e30 og gåpet kansje den skulle være samme lengde som 240 kassa. men den var 2,5 cm lenger!

Men jeg tror jeg går får og bruke 260 girkassa fra e30. men da må jeg korte inn mellomaksling.

Er det stor eller liten hardy på 260 e30 kassa? Eller ett lettere spørsmål. Hva bør jeg bruke?

Holder en 240 kasse? Eller bør jeg bruke 260 kassa og enten kutte inn mellomakslingen eller få tak i en som passer.? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere gjort det med røret til varmeapparat registeret på touring? røret er lenger enn det, det er på cab og coupe, og jeg får ikke til å snu det..

1993 318 e30 touring

Røret kan du fint snu, slik som angitt i guiden.

Joelkv, starter for automat og manuell er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :) så 325 e30 mellomaksling er litt kortere da? :) men vet du om det er noe forskjell på m20 automatkasse starter og manuelkasse starter. hadde veldig stygg lyd når jeg startet min.

Da skal jeg prøve og få tak i en 325 mellomaksel ;)

Har du svinghjul fra M20 da?

M50 har vel annen tannkrans såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har svinghjule og starter fra m20. Og ja dem er forskjellige ;) sist så fikk jeg så stygg lyd når jeg startet den. Hørtes ut som jeg fyra omm en dragster v8'er!

liten film. høres ikke veldig godt på filem men.

Har du brukt underdimensjonerte bolter på starteren og justert den ned mot bunnen, slik det er beskrevet under girkasse og mellomaksel på side 1 i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...