Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Du har skikkelig peiling du Fliid.

Jeg har et spørsmål om ledningsnettet på M50 motorene. Er det mulig å bruke både ledningsnettet til M50 motorene fra E34 og E36 på E30?Ledningsnettet til E36 har vel lenger kabel til DME siden hjernen er montert inn i torpedoveggen. Mens på E34 er hjernen i motorrommet. Ligger ikke hjernen til E30 under dashbordet?(Jeg kjenner ikke E30 noe særlig)Lurte på om om begge ledningsnettene er for korte og må skjøtes. Eller monteres bare hjernen en plass som er velegnet?

Angående M50 kasser og differ: Jeg har vært borti mange tidlige Getrag M50 kasser. Også 325. Men har til dags dato aldri sett en slik kasse med stor flens som 328/325 TDS og M3 har. Så jeg ville ikke ha gamblet at det er stor flens på tidligere utgaver av 325.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik Viste; Takk. Begge ledningsnett kan brukes. Styreenheten i en E30 ligger over hanskerom. Inngang; torpedo, høyre side. Justeringer av lengde på ledninger behøves. Det kommer helt ann på hvor "pent" man skal ha det.

Angående girkasse så står det i guiden; ZF .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre festet på gir er likt på alle E30/E36.

Kan da umulig være korrekt.

En 86-> 320 selector rod har en kort og ett langt feste, mens girkassen

min har kort feste slik som den på det nederste bildet.

Må jeg få tak i lange typen feste fra en m20 kasse også? (rød sirkel på bilde 1). Evt finne en av typen med 2 korte i korrekt lengde.

Renger med denne passer over på m50 kassa da?

15.jpg

XTS_SRJ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og få nedre giroverføring til å passe, må du ha den nevnte del fra karosseriet du har tatt giroverføring fra. Jeg forstod åpenbart ikke spørsmålet du opprinnelig kom med før rettingen din. Takk for det. : )

Får håpe det blir riktig nå.

Har mye å gjøre om dagen, og sikkert mange andre som kan hjele til i tråden her, med svar. Så fyr løs : ) Jeg har med andre ord ikke så mye tid til bimmers, nå midt på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...